اجتماعی

وزارت دادگستری عراق: تراکم زندان ها به 300 درصد رسیده است

وزارت دادگستری عراق درباره ساز و کار برخورد با شکایت های مخصوص زندان ها توضیح داد و گفت که میانگین تراکم زندان ها به 300 درصد رسیده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دادگستری عراق درباره ساز و کار برخورد با شکایت های مخصوص زندان ها توضیح داد و گفت که میانگین تراکم زندان ها به 300 درصد رسیده است.

به گزارش «خبرگزاری رسمی عراق»، سخنگوی رسمی وزارت دادگستری عراق اعلام کرد که این وزارتخانه دارای چند اداره است که شامل کانون اصلاح تربیت و کانون اصلاح بزرگسالان است. همچنین یک شعبه هم برای رسیدگی به موضوعات مربوط به حقوق بشر و مجموعه ای برای شکایت های شهروندی دارد.

وی گفت که شکایت های مستقیما به دادستانی کل ارسال شده و کمیساریای و کمیسیون حقوق بشر دبیر خانه هیئت دولت شکایت های مربوط به زندان ها را دریافت می کنند.

این سخنگو افزود که مشاور جدیدی در امور حقوق بشر برای نخست وزیر تعیین کرده است و همه این نهادها می کوشند به طور جدی با شکایت ها برخورد کنند.

«امین» اشاره کرد که تراکم زندان های عراق به 300 درصد رسیده و در حالی که گنجایش آنها از 25 هزار زندانی فراتر نمی رود هم اکنون بیش از 60 هزار زندانی در زندان ها هستند.

وی خاطر نشان کرد که اکثر زندانیان بالای 50 سال سن دارند و از 10 سال گذشته، این وزارتخانه هیچ اقدامی برای اصلاح وضعیت زندان ها انجام نداده است اما اکنون بر اساس دستور وزیر دادگستری در حال پیگیری وضعیت زندان ها هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا بودجه کافی به زندان ها اختصاص یابد و برای استخدام 5 هزار نگهبان جدید تصمیم گیری شود.

همچنین یادآور شد که وزارت خانه سه راهکار برای حل این مشکل پیشنهاد کرده که شامل توسعه زندان ها، راه اندازی مجدد مراکز اصلاحی و همچنین ساخت شهرک های اصلاحی برای زندانیان است که نیازمند مالکیت زمین های گسترده و همکاری با وزارت برنامه ریزی است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا