اجتماعی

غذاهای مشهور و پرطرفدار سوریه در ماه مبارک رمضان

کبه و دلمه بادمجان و سیب زمینی در فر و اللحم بالصینیه (نوعی کباب در فر)، دلمه برگ مو، منسف حلبی از غذاهای اصلی و مهم ماه رمضان در سوریه هستند.

میدل ایست نیوز: به نوشته وبگاه شام الاخباریه، آشپزخانه سوری از غنی ترین آشپزخانه ها است و دارای تنوع در غذاهای لذیذ و خوش طعم است که در بسیاری از کشورهای عربی شهرت دارند و در این مقاله به برخی از لذیذترین غذاها و پیش غذاهای سوری در ماه مبارک رمضان اشاره می شود.

آشپزخانه سوری از قدیمی ترین آشپزخانه ها است که در ارائه انواع مختلف غذا دارای تاریخی طولانی است و غذاهای سوری با توجه به تنوع مناطق و شهرها متفاوت و متنوع هستند و بسیاری از آنها به عنوان غذاهای خاص داخل سوریه شهرت دارند.

یکی از غذاهای مشهور ماه مبارک رمضان در کشور سوریه، حراق اصبعه است که یکی از مشهورترین غذاهای منطقه شام در سوریه به شمار می رود و ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا حبوبات است.

از معروف ترین غذاهای ماه مبارک رمضان در سوریه، ست زبقی است که در تمام نقاط منطقه شام شهرت دارد و این غذا از مخلوط کردن عدس با پاستا و گوشت تهیه می شود و به طعم لذیذ و سهولت خوردن آن معروف است.

از دیگر غذاهای مشهور ماه رمضان در سوریه، فطایر پنیر است که از لذیذترین غذاها به شمار می رود و بسیاری مایل هستند در سفره افطار قرار داشته باشد و از غذاهای بسیار مورد علاقه کودکان است و با پنیر پر می شود و داغ سرو می شود و از غذاهایی است که می توان برای سحری استفاده کرد.

از بهترین غذاهای ماه مبارک رمضان در سوریه، شیش برک با گوشت است و از غذاهایی است که علاقه‌مندان به گوشت بسیار دوست دارند و یک غذای غنی و کامل است و می توان آن را به عنوان غذای اصلی برای سفره افطار تهیه کرد و این غذا در لبنان و سوریه و فلسطین و اردن رواج دارد و در برخی کشورها دینین الشایب یا ابوعلی نامیده می شود.

از غذاهای اصلی و مهم آشپزخانه سوری در ماه مبارک رمضان می توان به کبه و دلمه بادمجان و سیب زمینی در فر و اللحم بالصینیه (نوعی کباب در فر)، دلمه برگ مو، منسف حلبی، کوارع (پاچه)، مقلوبه، داوود پاشا و غیره اشاره کرد.

از مهم ترین پیش غذاهای ماه مبارک رمضان در سوریه که در کنار غذاهای مشهور ماه رمضان به سفره افطار اضافه می شوند و طعمی لذیذ به انواع غذاهای مختلف می افزایند می توان به مناقیش، زیتون سیاه و زیتون سبز و جبنه الحلوم و عکاوی و باطرخ و کبه نیه (کبه خام) و سالاد چغندر و باباغنوج اشاره کرد.

به نوشته وبگاه اناقتی، سالاد فتوش از سالادهای محبوب و پرطرفدار سوری است و از مشهورترین غذاها و سالادهای ماه مبارک رمضان در سوریه است و همچنین دارای مواد غذایی بسیار غنی و مهم برای بدن است.

روش تهیه این سالاد به این صورت است که در ظرفی بزرگ، کاهو و خیار و خرفه و گوجه فرنگی و تربچه و جعفری را مخلوط می کنیم سپس نمک و نعناع و سرکه و روغن و رب انار به آن افزوده و با هم مخلوط می شود و پس از آن با نان برشته تزیین می شود.

 

منبع
شام الاخباریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا