اجتماعیاقتصادیخبر اول

قصد عراق برای ایجاد دو منطقه گردشگری در شهر اور و سد حمرین

سازمان گردشگری وزارت فرهنگ عراق از اقدام برای ایجاد دو گردشگاه در شهر اور در استان ذی قار و سد حمرین در استان دیالی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری وزارت فرهنگ عراق از اقدام برای ایجاد دو گردشگاه در شهر اور در استان ذی قار و سد حمرین در استان دیالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، موید هیثم رسن، مدیرکل بازرسی و پیگیری سازمان گردشگری عراق گفت که این سازمان پیگیری همه مناطق گردشگری در بغداد و استان ها از جمله دریاچه الحبانیه، جزیره گردشگری بغداد و سایر مناطق گردشگری، پارک ها و گردشگاه ها را آغاز کرده است.

وی افزود که این سازمان با همه نیروهای امنیتی برای تامین امنیت بازدیدکنندگان و مسافران از مکان های گردشگری هماهنگی کرده است و ارتباطی با همه طرف های امنیتی در بغداد و استان ها وجود دارد.

موید هیثم رسن توضیح داد که عراق تنوع توریستی غنی از جمله طبیعت زیبا، مناطق باستانی، مراقد مقدس و اماکن دینی برخوردار است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

وی تصریح کرد که در استان های جنوبی در شهر الناصریه در حال بازسازی آثار باستانی و ایجاد گردشگاه توریستی با هماهنگی با نخست وزیری و یک گردشگاه توریستی طی مرحله آتی در دیالی هستند.

وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی از مناطق گردشگری عراق از جمله شهر السماوه برای دیدن از دریاچه ساوه بازدید می کنند، گفت که به زودی دریاچه ساوه به مناطق گردشگری عراق اضافه می شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا