سیاسی

تأکید السودانی بر گسترش روابط با امریکا در عرصه های صنعتی و بازرگانی و آموزشی

نخست وزیر عراق در دیدار معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاورمیانه بر اهمیت توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در عرصه های صنعتی و بازرگانی و آموزشی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در دیدار معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاورمیانه بر اهمیت توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در عرصه های صنعتی و بازرگانی و آموزشی تأکید کرد.

دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز دوشنبه (1 مه) از باربارا لیف، معاون امور خاور میانه وزیر امور خارجه امریکا استقبال و برخی موضوعات مورد توجه مشترک و روابط دو جانبه و پرونده های منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

السودانی تاکید کرد که مسیر همکاری بین دو کشور باید بیش از پیش تقویت گردد و می توان در چارچوب توافق نامه راهبردی دو کشور، در زمینه های صنعتی و بازرگانی و آموزشی همکاری های خوبی را رقم زد.

وی به اولویت های دولت برای اجرای برنامه ها و طرح های مهم در تحقق توسعه اقتصادی به ویژه در زمینه انرژی اشاره کرد.

باربارا لیف نیز ضمن اشاره به توسعه و تحول روابط دو کشور، تاکید کرد که امریکا توجه زیادی به توسعه روابط خود با عراق دارد و این کشور از موقعیت و جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است.

پیش از این وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که باربارا لیف سفری سفر منطقه ای که 6 روزه خود را از اردن آغاز کرده و قرار است به عراق نیز سفر کند.

باربارا لیف در اردن با بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن و ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره زمینه های همکاری دوجانبه و اقتصادی و راه های گسترش شراکت استراتژیک بین امریکا و اردن رایزنی کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، لیف در عراق با مقامات بلندپایه دولتی و فعالان جامعه مدنی برای تاکید مجدد بر پایبندی امریکا به عراقی امن و با ثبات دیدار خواهد کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا