اقتصادی

عراق از صادرات انواع محصولات کشاورزی خبر داد

وزارت کشاورزی عراق با پیش‌بینی خودکفایی در تولید گندم، اعلام کرد که مازاد برخی محصولات کشاورزی را صادر کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق با پیش‌بینی خودکفایی در تولید گندم، اعلام کرد که مازاد برخی محصولات کشاورزی را صادر کرده است.

به گزارش «الصباح»، «محمد الخزاعی»، سخنگوی رسمی وزارت کشاورزی عراق گفت که مازاد برخی محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، سیب زمینی، علوفه، سبزیجات و خرما را به کشورهای شورای همکاری صادر کرده است و صادرات خرمای این کشور در سال گذشته از مرز 650 هزار تن عبور کرد.

وی افزود که مساحت زمین های قابل کشت عراق به 6 میلیون و 750 هزار هکتار می رسد و اشاره کرد که کمبودی در پایان فصل کشاورزی در مواد غذایی نخواهیم داشت اما عرضه و تقاضا افزایش خواهد یافت.

الخزاعی خاطر نشان کرد که کمیسیون های نظارتی زیادی در بازارهای محلی برای کنترل قیمت وجود دارد و وزارت خانه پس از مشورت با این کمیسیون ها اقدامات مناسب را برای واردات کالاهای معین اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی رسمی وزارت کشاورزی عراق در ادامه گفت که مسئولان خواهان حمایت از تولیدکنندگان داخلی و محصولات ملی و ایجاد تعادل در بازار بین عرضه و تقاضا در زمان فصل برداشت و جلوگیری از واردات برای کاهش کمیت بیش از حد کالا هستند.

الخزاعی تاکید کرد که به دلیل تغییرات گسترده آب و هوایی نمی توان در تمام محصولات کشاورزی به خودکفایی رسید و مجبور به واردات آن هستیم.

وی همچنین گفت که کشور تا حد زیادی در زمینه تولید گندم به خودکفایی دست یافته و مجموع اراضی زیرکشت زمستانی به 2 میلیون و 125 هزار هکتار می رسد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا