اقتصادیخبر اول

کاهش هزار مگاواتی تولید برق عراق به علت توقف صادرات گاز ایران

وزارت برق عراق اعلام کرد که به دلیل کاهش گاز وارداتی از ایران، تولید برق نیروگاه های جنوب کشور به میزان هزار مگاوات کاهش یافته است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که به دلیل کاهش گاز وارداتی از ایران، تولید برق نیروگاه های جنوب کشور به میزان هزار مگاوات کاهش یافته است.

به گزارش العربی الجدید، وزارت برق عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در زمانی که تیم های وزارت به دنبال تحقق افزایش تولید هستند و واحدهای تولیدی در نیروگاه ها آمادگی خود را اعلام کرده اند تا دسترسی مردم به برق در تابستان به ثبات برسید، تامین گاز وارداتی در مناطق جنوبی متوقف شده است.

وزارت برق عراق تأکید کرد که طرف ایرانی علت توقف صادرات گاز «مسائل فنی» اعلام کرده است.

در بیانیه مذکور آمده است که کاهش گاز ایران، فعالیت نیروگاه های گازی شط البصره، الرمیله و نجف در مناطق فرات مرکزی را تحت تاثیر قرار داده است.

وزارت برق عراق تاکید کرد که با توقف واردات گاز از ایران، سیستم برق حدود هزار مگاوات تولید خود را از دست می دهد که این امر به صورت جزئی بر ساعات دسترسی به برق تاثیر می گذارد.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق خواستار هماهنگی گسترده و بسیار با وزارت نفت برای جبران گاز این نیروگاه ها شد.

وی از مردم خواست بهینه مصرف کنند و از روشنایی غیرضروری پرهیز کنند.

در نیمه ماه جاری میلادی وزیر نفت ایران در سفر به بغداد و پس از دیدار با وزیر برق عراق، از توافق دو کشور درباره تمدید 5 ساله توافقنامه صادرات گاز ایران خبر داده بود.

احمد العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق نیز هفته گذشته گفت که تفاهماتی با ایران پیرامون حقوق گاز که باید به این کشور پرداخت شود، صورت گرفته و ایران آمادگی خود را برای تامین گاز به میزان کافی در تابستان اعلام کرده است.

وی تاکید کرد که اکنون به امضای قراردادی برای تامین گاز نیاز داریم و براساس تفاهم کنونی، 35 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می شود که 10 میلیون متر مکعب آن برای مناطق جنوبی و 25 میلیون متر معکب آن برای مناطق مرکزی است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا