سیاسی

دیدار وزیر خارجه جمهوری چک با رئیس جمهور عراق

رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری چک از حضور شرکت های جمهوری چک و سرمایه گذاری در بسیاری از پروژه های مهم راهبردی عراق ابراز امیدواری کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری چک ابراز امیدواری کرد که شرکت های جمهوری چک با حضور در عراق در پروژه های راهبردی این کشور سرمایه گذاری کنند.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه در کاخ بغداد از یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک و هیئت همراه وی استقبال کرد.

رشید در این دیدار به اوضاع عراق و ثبات امنیتی که بغداد و سایر شهرها شاهد آن است، پرداخت.

وی خاطرنشان کرد که دولت برنامه آینده نگرانه ای دارد که شامل ارتقای امنیت و ثبات و ارائه بهترین خدمات به شهروندان است.

رئیس جمهور عراق افزود تلاش می شود تا قانون بودجه به زودی به تصویب برسد و این امر موجب ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در کشور می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های جمهوری چک با حضور در عراق در پروژه های راهبردی این کشور سرمایه گذاری و با شرکت های عراقی همکاری کنند.

رشید تاکید کرد که دولت عراق در گشودن درهای خود برای سرمایه گذاری و تسهیل مراحل ورود شرکت های بین المللی به کشور و تشویق آن ها به سرمایه گذاری در سایه ثبات امنیتی در استان ها و شهرهای عراق جدی است.

رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد عراق روابط خوبی با کشورهای منطقه و جهان دارد که منافع مشترک را تامین می کند.

وزیر خارجه چک نیز از سفر به عراق و دیدار با رئیس جمهور عراق ابراز خوشحالی کرده و از تحولات روی داده در عراق استقبال کرد.

وی درخصوص سرمایه گذاری شرکت های کشورش در عراق ابراز آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین روابط دوجانبه دو کشور و لزوم ارتقای همکاری ها و هماهنگی ها در زمینه های مختلف به ویژه تجاری، اقتصادی و صنعتی به نحوی که منافع دو کشور و ملت‌ها تامین شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا