سیاسی

رئیس بانک مرکزی لبنان تحت فشار برای استعفا

رئیس بانک مرکزی لبنان پس از صدور احکام بازداشت بین المللی برای وی در نتیجه اتهامات فساد، تحت فشار شدید برای کناره گیری از سمت خود قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان پس از صدور احکام بازداشت بین المللی برای وی در نتیجه اتهامات فساد، تحت فشار شدید برای کناره گیری از سمت خود قرار گرفته است.

به گزارش CNN نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز با فشارهایی برای برکناری سلامه از سمت خود، که برای دهه ها در بانک مرکزی لبنان بود و این کشور را به یکی از بدترین بحران های مالی در تاریخ معاصرش سوق داده، مواجه است.

انتقادها روز جمعه پس از عدم رسیدگی به وضعیت سلامه در جلسه کابینه دولت پیشبرد امور لبنان افزایش یافت.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان شب گذشته خود گفت که برای سلامه دو گزینه وجود دارد؛ یا کناره گیری کند یا دادگاه لبنان مسئولیت وی را بر عهده بگیرد، زیرا دولت پیشبرد امور صلاحیت برکناری وی را ندارد.

ریاض سلامه 72 ساله، در لبنان و 3 کشور اروپایی دیگر به اتهام اختلاس صدها میلیون دلاری از بانک مرکزی لبنان در طول 30 سالی که سمت ریاست بانک مرکزی لبنان را برعهده داشت، تحت تعقیب قضایی است.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که آلمان روز دوشنبه به طور شفاهی لبنان را از صدور حکم بازداشت علیه سلامه به اتهام فساد، کلاهبرداری، پولشویی و اختلاس مطلع کرده است.

پس از صدور حکم اینترپل، یک قاضی لبنانی سلامه را احضار و پاسپورت فرانسوی و لبنانی او را مصادره کرد.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا