سیاسی

تاکید الحکیم بر گفت‌وگو برای حل بحران‌های منطقه در دیدار با السیسی

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با رئیس جمهور مصر بر گفت‌وگو و راه حل های سیاسی برای حل بحران های منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق به قاهره، پایتخت مصر سفر کرد.

به گزارش «الفرات نیوز» وی در ابتدای این سفر که صبح امروز یکشنبه انجام شد با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.

طرفین در این دیدار به تبادل آرا پیرامون موضوعات مختلف دارای اهمیت مشترک پرداختند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در چارچوب روابط عراق و مصر بر اهمیت تعمیق روابط و تحکیم آن به گونه ای که بازتاب مثبتی بر دو ملت به ویژه در زمینه های اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد.

وی به هماهنگی رو به رشد میان بغداد و قاهره در زمینه های مختلف مربوط به مسائل منطقه ای اشاره کرد و بار دیگر از دستاوردهای مورد انتطار نشست های کمیسیون مشترک دوجانبه میان دو کشور که احتمالا طی ماه آینده برگزار شود، ابراز خرسندی کرد.

الحکیم درخصوص موضوعات منطقه نیز فضای مثبت حاکم بر منطقه و اهمیت تداوم و بهبود آن و تثبیت ارکان آن به گونه ای که تقویت کننده امنیت و ثبات منطقه شود را ستود.

وی نسبت به چالش هایی که ممکن است منطقه در صورت تضعیف این فضای مثبت با آن مواجه شود، هشدرا داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیار با رئیس جمهور صمر ضمن پرداختن به بحران های منطقه ای بر اهمیت حل بحران هایی که برخی از کشورهای عربی به ویژه آنچه پیرامون سودان رخ می دهد، تاکید کرد و به لزوم اعطای فرصت به طرف های درگیر به منظور انجام مذاکرات اشاره کرد.

وی پیرامون موضوعات بین المللی نیز نقش معتدل مصر را در برخورد با این پیچیدگی ها از طریق گشودن درهای گفت‌وگو و تکیه بر راه حل های سیاسی تحسین کرد.

پیش بینی می شود این سفر در راستای میانجیگری عراق میان ایران و مصر انجام شده باشد.

پیش از این منابع عراقی ضمن اشاره به دیدار مسئولان ایرانی و مصری در بغداد از پاسخ مثبت ایران و مصر به میانجیگری عراق با هدف خارج کردن روابط بین دو کشور از بن بست خبر داده بودند.

آن ها گفته بودند که عراق در حال ترتیب دادن دیداری دیگر بین نمایندگان دو کشور طی مرحله آتی است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا