سیاسی

رئیس اسرائیل در باکو با رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد

رئیس اسرائیل که برای سفر دو روزه وارد باکو شده، با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: اسحاق هرتسوگ رئیس اسرائیل که برای سفر دو روزه وارد باکو شده، با الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش فارس، رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان ظهر روز سه شنبه (به وقت تهران) در خبری فوری گزارش دادند که سفر دو روزه رئیس اسرائیل به این کشور با دیدار دوجانبه او با الهام علی اف در باکو آغاز شد.

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» و دیگر رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قبیل خبرگزاری «ترند نیوز» با انتشار دو عکس خبر دادند، اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل با الهام علی اف رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان به جزئیات بیشتری از دیدار دوجانبه هرتزوگ و علی اف اشاره نکردند و خبر دادند که اطلاعات تکمیلی از این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

هرتسوگ پیش از انجام این سفر، در فرودگاه بن گوریون گفته بود که جمهوری آذربایجان، کشوری «دوست، مهم، اساسی و دارای زمینه همکاری زیاد» است.

هرتسوگ تاکید کرده بود که «آذربایجان همسایه ایران است» و «ایران عامل بی ثباتی منطقه و به دنبال ادامه اتخاذ اقدامات علیه کشور اسرائیل و علیه ائتلاف صلح و امنیت رو به رشد در منطقه است» و «در این باره حتما گفت و گو خواهد کرد».

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا