اقتصادیسیاسی

بانک مرکزی عراق: دینار پول ملی است و نیازی به معامله با دلار نداریم

بانک مرکزی عراق تنها نهاد مسئول فروش دلار به نرخ بازار موازی را تعیین و تاکید کرد دینار پول ملی است و نیازی به معاملات با غیر آن وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی عراق تنها نهاد مسئول فروش دلار به نرخ بازار موازی را تعیین و تاکید کرد دینار پول ملی است و نیازی به معاملات با غیر آن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) محمد یونس، معاون مدیرکل اداره سرمایه گذاری بانک مرکزی عراق روز چهارشنبه گفت: هدف بانک مرکزی از راه اندازی 3 بسته متوالی، حفظ ثبات نرخ ارز و معامله با نرخ رسمی است.

وی افزود که بانک مرکزی عراق در حال حاضر مکانیزمی را برای بهبود اقدامات، تسهیل نقل و انتقال حواله و غلبه بر تمامی مشکلات اتخاذ می کند.

این مقام عراقی گفت: بازرگانانی که دلار می خرند و با نرخ بازار موازی بازی کرده و دسترسی به دلار را با مشکل مواجه می کنند، حق ورود به این عرصه را ندارند، اما سایر شرکت های تجاری اجازه بهره گیری از این سازوکار و انجام حواله ها به شکل عادی و با نرخ رسمی را دارند.

یونس ادامه داد: اعضای کمیته حمایت از دینار عراق در حال ارتباط با دستگاه های امنیتی برای اجرای دستورالعمل های کابینه و بانک مرکزی برای حمایت از دینار، تثبیت نرخ ارز و جلوگیری از معاملات غیررسمی به دلیل عدم نیاز به معامله با دلار هستند.

وی تاکید کرد: کسانی که با دلار، دلال بازی می کنند، قانون را زیر پا می گذارند و برخورد با آنان از طریق دستگاه قضایی عراق انجام می شود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا