اجتماعیسیاسی

ثبت دو مرگ ناشی از تب ویروسی در اقلیم کردستان عراق

وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق از ثبت دو مورد فوتی ناشی از اپیدمی تب خون ریزی دهنده ویروسی در این منطقه خبر داد.

میدل ایست نیوز: سامان البرزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه از ثبت دو مورد فوتی ناشی از اپیدمی تب خون ریزی دهنده ویروسی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «شفق نیوز» البرزنجی با ابراز نگرانی از موارد فوت گفت: متأسفانه دیروز دومین فوتی را در اقلیم کردستان بر اثر تب خونریزی دهنده ویروسی ثبت کردیم.

وی اشاره کرد که افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از شیوع این بیماری همه گیر در مناطق مرکزی و جنوبی عراق که منجر به ظهور این بیماری در اقلیم کردستان شد.

البرزنجی افزود: اولین مورد فوت در اداره منطقه خودمختار سوران و دومین مورد در شهر اربیل ثبت شده و دو شخص فوتی مستقیماً با حیوانات ارتباط داشتند.

وزیر بهداشت اقلیم کردستان عراق همچنین با اشاره به هماهنگی میان وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان برای پیشگیری از این بیماری همه گیر، از شهروندان خواست گوشت و فرآورده های آن را از اماکن مجاز و رسمی خریداری کنند.

روز چهارشنبه، اداره بهداشت اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق از مرگ یک جوان 19 ساله بر اثر اپیدمی تب خونریزی دهنده خبر داد.

ماه گذشته، دولت اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفت مبلغی در حدود 3 میلیارد دینار را برای مبارزه با اپیدمی تب خونریزی دهنده اختصاص دهد.

تب خونریزی دهنده یک بیماری ویروسی با میزان مرگ و میر 40 درصد است و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی به طور مستقیم از حیوانات به انسان منتقل می شود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا