اقتصادی

مصر و عربستان دو توافقنامه تجاری امضا کردند

مصر و عربستان دو توافقنامه تجاری در چارچوب تقویت شراکت اقتصادی فیمابین و مبادله تجاری امضا کردند.

میدل ایست نیوز: مصر و عربستان دو توافقنامه تجاری در چارچوب تقویت شراکت اقتصادی فیمابین و مبادله تجاری امضا کردند.

به گزارش آناتولی، این توافنامه ها در جریان سفر بندر الخریف، وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان به قاهره امضا شد.

توافقنامه نخست بین سازمان توسعه صادرات عربستان و مصر با هدف تقویت همکاری تجاری بین دو کشور و تامین مالی صادرات از طریق بانک سرمایه گذاری عربستان و توافقنامه دوم بین صندوق توسعه صنعتی عربستان و یکی از شرکت های بخش خصوصی مصر درخصوص فعالیت های تخصصی در عربستان امضا شد.

احمد سمیر، وزیر تجارت و صنعت مصر گفت که مصر و عربستان روابط دوجانبه استراتژیک و همکاری اقتصادی در راستای منافع دو کشور دارند.

وی افزود که در دیدار با وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان، فرصت ها و عناصر تکامل صنعتی بین دو کشور و آخرین تحولات ملی صنعت، تعیین اهداف همکاری و سازوکارهای اجرای آن و شماری از پروژه های صنعتی را بررسی کرد.

سمیر تصریح کرد که میزان تبادل تجاری در زمینه کالا بین دو کشور به حدود 5 میلیارد و 665 میلیون دلار در سال 2022 رسید.

وی بیان کرد که سرمایه گذاری های عربستان در مصر از 6 میلیارد دلار در بخش های صنعت، ساخت و ساز، گردشگری، کشاورزی، خدمات، تامین مالی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فراتر رفته است.

وزیر تجارت و صنعت مصر گفت که سرمایه گذاری های مصر در عربستان نیز به حدود 1.4 میلیارد دلار در زمینه های صنعت، انرژی، آب، بهداشت، تجارت خرده فروشی، تجارت الکترونیک، پتروشیمی، نفت، گاز، گردشگری و ارتباطات رسیده است.

وزیر صنعت و منابع معدنی عربستان نیز گفت که مسئولیت مشترکی برای ایجاد توانایی های ملی برای تضمین پایداری تجارت و تحقق امنیت غذایی و دارویی در دو کشور وجود دارد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا