سیاسی

بیانیه امریکا درباره کمک به یک کشتی در تنگه هرمز پس از «ایجاد مشکل توسط شناورهای سپاه»

نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که به همراهی نیروهای بریتانیایی به درخواست کمک یک شناور در تنگه هرمز «که توسط سپاه پاسداران ایران با مشکل مواجه شده بود» پاسخ داده است.

میدل ایست نیوز: نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که به همراهی نیروهای بریتانیایی به درخواست کمک یک شناور در تنگه هرمز «که توسط سپاه پاسداران ایران با مشکل مواجه شده بود» پاسخ داده است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی به نقل از بیانیه نیروی دریایی امریکا نوشت که سه شناور گارد سریع به همراه نیروهای مسلح بعد از ظهر یکشنبه به یک شناور تجاری نزدیک شدند.

نیروی دریایی امریکا تصاویری سیاه و سفیدی را که در آن سه شناور کوچک در نزدیکی یک کشتی تجاری مشخص است، منتشر و تأکید کرد که این تصاویر را هواپیماهای امریکایی گرفته اند.

ناوشکن امریکایی يو اس اس مكوول و ناوچه اچ ام اس لانكستر بریتانیا به درخواست کمک این کشتی تجاری پاسخ دادند و نیروی دریایی بریتانیا نیز یک بالگرد به منطقه اعزام کرد.

نیروی دریایی امریکا افزود که اوضاع پس از حدود یک ساعت آرام شد و کشتی تجاری تاکید کرد که شناورهای سریع منطقه را ترک کرده و این کشتی نیز به عبور از تنگه هرمز ادامه داد.

ایران یا سپاه پاسداران هنوز واکنشی به این حادثه نشان نداده اند.

در این بیانیه ها به هویت این کشتی تجاری اشاره ای نشده، اما سیستم های رصد حمل و نقل دریایی نشان می دهد که یک کشتی با پرچم جزایر مارشال در حین تردد از تنگه هرمز با تغییر مداوم مسیر خود مواجه شده است.

منبع
AP

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا