سیاسی

دعوت فواد حسین از بورل برای شرکت در کنفرانس بغداد

وزیر خارجه عراق از نماینده عالی اتحادیه اروپا دعوت کرد تا در سومین دوره کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد شرکت کند.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق از نماینده عالی اتحادیه اروپا دعوت کرد تا در سومین دوره کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد که در نوامبر سال جاری در پایتخت عراق برگزار می شود، شرکت کند.

طبق بیانیه دفتر وزارت خارجه عراق، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز پنجشنبه در مقر اتحادیه اروپا با جوزپ بورل، نائب رئیس کمیسیون اروپا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدار در حاشیه هفتمین کنفرانس بروکسل با موضوع حمایت از آینده سوریه و منطقه که در پایتخت بلژیک در 14 و 15 ژوئن برگزار می شود، صورت گرفت.

در این دیدار، موضوعات مورد توجه عراق و اتحادیه اروپا و راه های تقویت روابط دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فواد حسین به لزوم پذیرش اقدام عربی برای بازگرداندن عضویت سوریه در اتحادیه عرب، توسط اتحادیه اروپا اشاره و تاکید کرد که ثبات سوریه به نفع عراق است.

وی به تشکیل گروه تماس وزیران درباره سوریه که اعضای آن 5 کشور (عراق، پادشاهی عربستان، اردن، لبنان و مصر) هستند اشاره کرد که با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت و رسیدگی به پیامدهای بحران انسانی، سیاسی و امنیتی گفت و گو خواهند کرد.

وی گفت که این گروه همچنین پل ارتباطی بین اتحادیه اروپا و سوریه برای یافتن راه حل سیاسی خواهد بود.

بورل نیز ضمن خیر مقدم به وزیر خارجه عراق، از نقش عراق و همکاری آن با اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه مهاجرت و از سرگیری جلسات شورای مشارکت و همکاری بین دو طرف قدردانی کرد.

وی همچنین با تحسین نقش عراق در نزدیک ساختن آرای عربستان سعودی ایران، حمایت بزرگ خود را از عراق در تمامی سطوح اعلام کرد.

در پایان این دیدار، وزیر خارجه عراق از بورل دعوت کرد تا در سومین دوره کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد که در نوامبر سال جاری در پایتخت عراق برگزار می شود، شرکت کند.

منبع
دفتر وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا