سیاسی

اردوگاه الهول سوریه، محور دیدار الاعرجی و سفیر امریکا در بغداد

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد، بار دیگر درخواست خود برای حمایت از پبشنهاد دولت عراق پیرامون برگزاری کنفرانسی بین المللی با موضوع اردوگاه الهول، پیش از پایان سال جاری را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با سفیر امریکا در بغداد، بار دیگر درخواست خود برای حمایت از پبشنهاد دولت عراق پیرامون برگزاری کنفرانسی بین المللی با موضوع اردوگاه الهول، پیش از پایان سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز شنبه در دفترش در بغداد، از الینا رومانسکی، سفیر امریکا در عراق استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در سطح منطقه و جهان و نیز توسعه روابط و همکاری میان عراق و امریکا را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در این دیدار پرونده ها و موضوعات دارای اهمیت مشترک به ویژه پرونده اردوگاه الهول سوریه، اهمیت بازگردانی اتباع کشوها از این اردوگاه و ادامه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الاعرجی بار دیگر درخواست خود برای حمایت از پبشنهاد دولت عراق پیرامون برگزاری کنفرانسی بین المللی با موضوع اردوگاه الهول، پیش از پایان سال جاری را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست عراق مبتنی بر اصول منافع مشترک و روابط متعادل با کشورهاست، بر رویکرد ثابت دولت این کشور در تداوم همکاری با جامعه جهانی برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

سفیر امریکا نیز بر ادامه حمایت کشورش از دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و موضوعات انسانی به ویژه حمایت از تیم توانبخشی وزارت مهاجرت و آوارگان عراق تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا