سیاسی

رشید: تعرض به قرآن هیچ ارتباطی با آزادی عقیده ندارد

رئیس جمهور عراق گفت که تعرض و اهانت به قرآن هیچ ارتباطی با آزادی عقیده ندارد بلکه به این آزادی آسیب می زند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که با خشم فراوان اقدامات غیرمسئولانه در سوئد و پیشتر در برخی کشورهای دیگر و پذیرش و توجیه آن و سکوت در برابر تعرض و اهانت به قرآن کریم که کتاب مقدس میلیاردها انسان در کشورها و قاره های مختلف است را دنبال می کند.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید گفت که این تعرضات و اهانت ها هیچ ارتباطی با آزادی عقیده ندارد بلکه به این آزادی آسیب می زند و جرائمی است که به همه بشریت اهانت می کند همانند اهانت به اعتقادات مسلمانانی که به کتب مقدس همه ادیان و حق مردم در آزادی عقیده احترام می گذارند، ما پیشتر نسبت به این رفتار منحرف و خطرات و پیامدهای احتمالی آن هشدار داده بودیم.

رئیس جمهور عراق گفت که تعرض به قرآن کریم، جنایتی است که به موجب آن به آزادی و حق تفکر و ایمان تجاوز می شود و این مساله، طرف های مسئول در کشورهای شاهد این تعرضات را در وضعیت سختی قرار می دهد که کاملا با تعهدات آنها نسبت به آزادی تفکر و ایمان در تعارض و خارج از قوانین و لوایحی است که آزادی انسان در ایمان را تضمین می کند و به حقوق آن احترام می گذارد.

رشید افزود که شایسته نیست از آزادی شخصی در انجام اقدامات نامتوازن که به اعتقادات دیگران تحت بهانه آزادی بیان و عقیده اهانت می کند، سوء استفاده شود.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد که از روشنفکران آزاده در جهان انتظار داریم مواضعی در جهت حفظ عقیده و احترام به حق میلیاردها نفر از تدین و تعالی مساله اختلاف و تنوع در جامعه بین المللی اتخاذ کنند.

وی در پایان گفت که از طرف های قضایی، سیاسی و فرهنگی در کشورهای مختلف جهان، انتظار داریم مواضع جدی و مسئولانه در اهتمام به احترام به تفکر، عقیده و تدین و حفظ حقوق همزیستی آزاد و برادری ما بین بشر با هرگونه اختلاف عقاید و ادیان اتخاذ کنند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا