سیاسی

روزنامه ال پایس: دیدار محرمانه امریکا و ونزوئلا در قطر

روزنامه ال پایس به نقل از منابع خود اعلام کرد: رئیس پارلمان ونزوئلا و مشاور جو بایدن به صورت محرمانه در قطر، موضوع ایجاد کانال ارتباطی مستقیم میان دو کشور را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: روزنامه ال پایس به نقل از منابع خود اعلام کرد: رئیس پارلمان ونزوئلا و مشاور جو بایدن به صورت محرمانه در قطر، موضوع ایجاد کانال ارتباطی مستقیم میان دو کشور را بررسی کردند.

این روزنامه اسپانیایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و دست راست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، سه هفته پیش در دوحه با خوان گونزالس، مشاور جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کرد.

به نوشته این روزنامه، این دیدار بدون حضور واسطه یا شخص ثالثی انجام شده است. طبق دیدگاه این روزنامه، معمولاً ماهیت محرمانه بودن بر این جلسات حاکم است تا کسی در گفت وگوها دخالت نکند.

این روزنامه نوشت: رودریگز با گونزالس دیدار کرد تا یک کانال ارتباطی مستقیم میان دو کشور ایجاد کند. هر دو طرف از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.

همچنین در این دیدار، مسائل مربوط به آزادی زندانیان و لزوم عادی سازی حیات سیاسی در ونزوئلا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از اواخر سال گذشته، امریکا با اجازه به شرکت Chevron برای استخراج و پالایش نفت با همکاری PdVSA و عرضه محصولات این Joint Venture (برنامه مشترک) به بازار امریکا، کاهش فشار تحریم ها بر ونزوئلا را آغاز کرده است.

نیکلاس مادورو در ژانویه گذشته گفت که ونزوئلا آماده عادی سازی روابط دیپلماتیک با امریکا است.

گفتنی است که این روابط در سال 2019 و زمانی که واشنگتن، خوان گوایدو را که به طور غیرقانونی خود را رئیس جمهور ونزوئلا معرفی کرد، به رسمیت شناخت، قطع شد.

منبع
روزنامه ال پایس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا