اقتصادیخبر اولسیاسی

وزیر نفت عراق: به تولید روزانه 6 میلیون بشکه نفت نزدیک می‌شویم

وزیر نفت عراق ضمن اعلام امکانات تولید نفت عراق، گفت که تحریم های غرب بر روسیه بر همکاری بغداد و مسکو در زمینه انرژی تاثیر نگذاشته است.

میدل ایست نیوز: حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، ضمن اعلام امکانات تولید نفت عراق، گفت که تحریم های غرب بر روسیه بر همکاری بغداد و مسکو در زمینه انرژی تاثیر نگذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود که شرکت لوک اویل، دستاوردهای ملموسی در عراق دارد.

عبدالغنی گفت که عراق گام های گسترده ای برای توسعه پروژه های گاز اتخاذ می کند تا ضمن تامین نیاز داخلی در آینده به صادرکننده گاز تبدیل شود.

وزیر نفت عراق تصریح کرد که ظرفیت تولید نفت عراق هم اکنون به 6 میلیون بشکه در روز نزدیک می شود و قراردادهایی با برخی شرکت ها برای رسیدن به این حجم از تولید امضا شده است.

تولید نفت عراق به موجب سقف تعیین شده اوپک پلاس هم اکنون حدود 4.5 میلیون بشکه در روز است.

در ماه اوت گذشته، «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت سابق عراق، تأکید کرد که این کشور تلاش می کند که با توسعه میدان های نفتی خود، حجم تولید نفت را به 8 میلیون بشکه تا سال 2028 برساند.

او همچنین تأکید کرد که عراق می کوشد تا سال 2025 واردات مشتقات نفتی را به نصف کاهش دهد.

هفته گذشته، وزارت نفت عراق، بر اساس آمار اولیه صادره از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد که مجموع صادرات نفت خام این کشور در ماه ژوئن 100 میلیون و 59 هزار و 52 بشکه بوده است که درآمدی بالغ بر 7 میلیارد و 115 میلیون دلار را در پی داشته است.

طبق این آمار، مقدار نفت صادر شده در ماه ژوئن از میادین نفتی جنوب و مرکز عراق 98 میلیون و 725 هزار و 620 بشکه و میزان صادرات به اردن 299 هزار و 445 بشکه و صادرات از میدان القیاره نیز یک میلیون و 33 هزار و 987 بشکه بوده است.

همچنین میانگین صادرات روزانه عراق در ماه ژوئن، 3 میلیون و 335 هزار بشکه بوده است.

سومو اعلام کرد که میانگین بهای هر بشکه نفت فرخته شده در این ماه 71 دلار و 11 سنت بوده است.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا