اقتصادیخبر اول

وزیر نفت عراق: تولید نفت عراق تا 2028 به 8 میلیون بشکه می‌رسد

وزیر نفت عراق خبر داد که این کشور در حال اجرای پروژه های لازم برای رساندن تولید نفت خود به 8 میلیون بشکه تا سال 2028 است.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق خبر داد که این کشور در حال اجرای پروژه های لازم برای رساندن تولید نفت خود به 8 میلیون بشکه تا سال 2028 است.

به گزارش «الفرات نیوز»، «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، تأکید کرد که این کشور تلاش می کند که با توسعه میدان های نفتی خود، حجم تولید نفت را به 8 میلیون بشکه تا سال 2028 برساند.

او همچنین تأکید کرد که عراق می کوشد تا سال 2025 واردات مشتقات نفتی را به نصف کاهش دهد و افزود که عراق به مقررات اوپک درباره تولید و صادرات نفت پایبند است.

وزیر نفت عراق تأکید کرد که عراق امروز 4 میلیون 400 هزار بشکه نفت تولید می کند که این غیر از نفت تولیدشده در میدان های نفتی اقلیم کردستان است و افزود که از این میزان 200 هزار بشکه برای نیروگاه های برق داخلی و 700 هزار بشکه در پالایشگاه های کشور مصرف می شود.

عبدالجبار افزود که اقلیم کردستان نیز روزانه 450 هزار بشکه نفت تولید می کند و تماس ها و مذاکرات با وزارت منابع طبیعی دولت ایالتی کردستان برای یافتن راه حل قانونی پایان دادن به اختلافات بر اساس قانون و حکم دادگاه عالی فدرال ادامه دارد و تأکید کرد که این موضوع توسط رسانه ها بزرگ نمایی شده است.

وی افزود که عراق امکانات بی نظیری در میان کشورهای تولیدکننده نفت دارد و می تواند ظرف چند سال آینده تولید نفت خود را تقریبا دوبرابر کند و پروژه ها برای رسیدن به این هدف در حال انجام است.

وی تأکید کرد که با راه اندازی پالایشگاه کربلا در ماه اکتبر نیاز کشور به واردات بنزین و گازوئیل به نصف می رسد و با بهره برداری از چند پالایشگاه دیگر در آینده نزدیک، واردات عراق از مشتقات نفتی به یک دهم می رسد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا