سیاسی

امریکا: برای استقلال بخش انرژی عراق تلاش می‌کنیم

وزارت خارجه امریکا تاکید کرد که این کشور به صورت کامل از استقلال بخش انرژی عراق حمایت و با شرکای عراقی خود برای تحقق این هدف تلاش می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا تاکید کرد که این کشور به صورت کامل از استقلال بخش انرژی عراق حمایت و با شرکای عراقی خود برای تحقق این هدف تلاش می کند.

به گزارش رووداو، ماتیو تولر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پاسخ به سوالی درباره موضع امریکا نسبت به مطالبه چارچوب هماهنگی برای ارتباط با دولت امریکا و اجبار این کشور به پرداخت فوری بدهی ها بابت واردات گاز از ایران بدون هیچ گونه تاخیر یا تعویق پاسخ داد.

میلر گفت که وزارت خارجه از سال 2018 با رایزنی با کنگره، معافیت هایی را برای عراق صادر کرد که اجازه می دهد عراق از ایران گاز وارد کند و در مقابل بدهی ها به ایران در حساب بانکی محدودی قرار داده شود تا ایران به واسطه آن کالاهایی خارج از تحریم همانند مواد غذایی و دارو دریافت کند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره فشار دولت عراق بر امریکا برای آزادسازی اموال ایران، گفت که نمی خواهم وارد مذاکرات دیپلماتیک محرمانه شوم.

سخنگوی وزارت برق عراق پیش از این تاکید کرده بود که ایران هشداری بابت کاهش گاز نداده و عراق را با کاهش گاز غافلگیر کرده است.

وی درباره علت این کاهش گاز از سوی ایران توضیح داد که ایران در پاسخ به عراق گفته است که اموالی در عراق داریم که باید پرداخت شود.

پیش از آن، چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه از دولت عراق خواست که برای واداشتن امریکا به آزادسازی فوری طلب‌های ایران بابت صادرات گاز اقدام کند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا