خبر اولسیاسی

فؤاد حسین: باید مانع تکرار اقدامات اهانت‌آمیز به اسلام و قرآن شد

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با همتای سوئدی خود گفت دولت سوئد باید مانع تکرار اقدامات اهانت‌آمیز به اسلام و قرآن شود.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق امروز تلفنی با توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این مکالمه، تهدید عامل آتش زدن قرآن به تکرار این اقدام در روز پنجشنبه به همراه شخصی دیگر در مقابل سفارت عراق در استکهلم بررسی شد.

وزیر خارجه عراق بر خطر این مواضع و تکرار آن که نشان دهنده یک اقدام برنامه ریزی شده است، تاکید و اشاره کرد که قرآن کریم در دل های بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان ریشه دارد.

وی از دولت سوئد خواست مانع تکرار این اقدامات اهانت آمیز به اسلام و قرآن شود و با این چنین اقدامات تحریک آمیز که تشویق به خشونت می کند و نفرت، تبعیض نژادی و افراط گرایی را گسترش می دهد مقابله کند.

حسین به اهمیت موضع بین المللی قاطعانه در قبال این اقدامات که مانع از اهانت و تعرض به ادیان، کتب آسمانی و اعتقادات شود، اشاره کرد.

وزیر خارجه عراق بر اهتمام دولت و ملت عراق به امنیت و سلامت هیئت های دیپلماتیک در بغداد از جمله سوئد تاکید و به اهمیت احترام به آزادی بیان براساس معیارهای قانونی که اهانت به ادیان یا آزادی عقیده به شمار نمی رود، اشاره کرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه سوئد محکومیت این اقدام توسط دولت سوئد را اعلام و تاکید کرد که دولت سوئد به شدت با این اقدامات خصمانه علیه اسلام مخالف است و در هر صورت از آرای خصمانه علیه اسلام که این شخص در این حادثه بیان کرده، حمایت یا چشم پوشی نمی کند.

وی مجددا بر پایبندی دولت سوئد به حمایت از سفارت عراق در استکهلم تاکید کرد.

پیش از این سلوان مومیکا، مهاجر عراقی عامل آتش زدن قرآن کریم در سوئد در ویدئویی اعلام کرد که پلیس سوئد حمایت از او را برداشته است.

این مهاجر عراقی گفت که پلیس سوئد حفاظت از او و محل زندگی اش را برداشته و او را طعمه آسانی برای مسلمانان کرده است و سعی دارد در مقابل حفاظت از او، بر سر آزادی اش چانه بزند.

وی افزود که پلیس سوئد از او خواسته از انتقاد از مسلمان و آشکار کردن آن خودداری کند و او را تهدید کرده است که پرونده پناهندگی او از سوی اداره مهاجرت سوئد بازگشایی شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا