خبر اولسیاسی

آغاز اجرای قوانین منع حمل سلاح بدون مجوز در اقلیم کردستان عراق

با پایان مهلت تعیین‌شده، از امروز (شنبه) قانون منع حمل سلاح بدون مجوز برای همگان از جمله نیروهای امنیتی در اقلیم کردستان عراق اجرا می‌شود.

میدل ایست نیوز: با پایان مهلت تعیین‌شده، از امروز (شنبه) قانون منع حمل سلاح بدون مجوز برای همگان از جمله نیروهای امنیتی در اقلیم کردستان عراق اجرا می‌شود.

به گزارش «الصباح»، بر اساس مصوبه وزارت داخله اقلیم کردستان عراق، هر فردی که بدون مجوز، سلاح حمل کند یا بفروشد به حداقل یک سال و حداکثر سه سال حبس و پرداخت جریمه حداقل 2 میلیون دینار و حداکثر 5 میلیون دینار محکوم می‌شود.

در این راستا، «سرکوت احمد» سخنگوی پلیس سلیمانیه، تأکید کرد که 42 مرکز در سراسر اقلیم کردستان عراق برای تحویل گرفتن سلاح‌های بدون مجوز برپا شده بود که 10 مرکز در سلیمانیه بود و شهروندان یک سال فرصت داشتند که سلاح بدون مجوز خود را تحویل بدهند.

وی گفت که شهروندان همکاری بسیار خوبی با این طرح داشتند و افزود که اجرای این طرح موجب کاهش خشونت‌ها در جامعه خواهد شد.

به گفته احمد، کسانی که خواستار دریافت مجوز حمل سلاح بودند در سامانه‌ای که به این منظور راه‌اندازی شده بود ثبت نام و اطلاعات خود را ثبت کردند و هم‌اکنون مشخص است که چه کسی برای چه منظور چه سلاحی در دست دارد.

وی افزود که این تصمیم مکمل تصمیم سال گذشته درباره بسته شدن همه فروشگاه‌های سلاح در اقلیم کردستان عراق بود.

سال گذشته، «مسرور بارزانی»، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، طی بخشنامه ای دستور پلمپ همه اماکن فروش سلاح و مصادره همه سلاح های فاقد مجوز را صادر کرد.

بارزانی در این بخشنامه تأکید کرد که امنیت ملت را قربانی خرابکاران و قاچاقچیان و فرصت طلبان نخواهد کرد و از شهروندان اقلیم خواست که سلاح های فاقد مجوز را به مقامات تحویل دهند و در پاک سازی اقلیم از سلاح سهیم شوند.

وی از دادگاه ها خواست که در اجرای قانون سهل انگاری نشان ندهند و افزود که به زودی قوانین سختگیرانه ای درباره حمل سلاح اعمال خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا