اقتصادیسیاسی

معاون اول ریاض سلامه سکان بانک مرکزی لبنان را به دست گرفت

با پایان دوره 30 ساله ریاست «ریاض سلامه» بر بانک مرکزی لبنان، معاون اول وی اعلام کرد که به موجب قانون از فردا مسئولیت اجرایی در این بانک را بر عهده می گیرد. 

میدل ایست نیوز: با پایان دوره 30 ساله ریاست «ریاض سلامه» بر بانک مرکزی لبنان، معاون اول وی اعلام کرد که به موجب قانون از فردا مسئولیت اجرایی در این بانک را بر عهده می گیرد.

به گزارش «روسیا الیوم» وسیم المنصوری، معاون اول ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به موجب قانون لبنان از فردا عهده دار قدرت اجرایی در بانک مرکزی می شوم.

وی تاکید کرد: سیاست تامین مالی دولت باید به طور کامل متوقف شود.

المنصوری اعلام کرد که هیچ گونه پرداختی از بودجه دولت خارج از چارچوب قانونی امضا نخواهد شد.

وسیم المنصوری 53 ساله دارای مدرک دکترای حقوق عمومی و کارشناس قانون اساسی است و به عنوان استاد در دانشگاه لبنان فعالیت می کند.

وی در سال 2020 به عنوان معاون اول رئیس بانک مرکزی لبنان انتخاب شد و 7 سال نیز مشاور وزیر دارایی این کشور بود.

ریاض سلامه امروز در حالی منصب ریاست بانک مرکزی لبنان را ترک کرد که بابت اتهامات فساد گسترده مالی تحت تعقیب دادگاه لبنان و کشورهای اروپایی است.

در سال گذشته یک واحد همکاری قضائی میان این سه کشور اروپایی اعلام کرد که پس از تحقیق درباره اموال رئیس بانک مرکزی لبنان و بستگان وی 120 میلیون یورو از حساب‌های وی و برادرش را به اتهام اختلاسی به حجم 330 میلیون یورو در فاصله میان سال‌های 2002 تا 2021 بلوکه کرده است.

ماه گذشته، یک نشریه سوئیسی خبر داد که رئیس بانک مرکزی لبنان بین 300 تا 500 میلیون دلار در 12 حساب بانکی در سوئیس سپرده‌گذاری کرده است.

نشریه «زونتاگستسایتونگ» سوئیس، در یکی از این موارد، 250 میلیون دلار در حساب «رجا سلامه» برای «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان وجود دارد.

این نشریه افزوده که این 12 حساب در بانک‌های گوناگون سوئیس هستند و حواله به آنها توسط یک شرکت خارجی ثبت‌شده در جزایر «ویرجین» انجام شده ضمن اینکه مبالغ بسیاری تحت عنوان خرید ملک به چند کشور اروپایی منتقل شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا