سیاسی

بررسی قانون نفت و گاز و قیمت ارز در نشست ائتلاف «ادارة الدوله»

ائتلاف «ادارة الدوله» در نشست دوره‌ای خود به میزبانی نخست‌وزیر عراق قانون نفت و گاز و تلاش‌ها برای مبارزه با فساد و برچیدن گذرگاه‌های مرزی غیر قانونی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف ادارة الدوله در نشست دوره‌ای خود به میزبانی نخست‌وزیر عراق قانون نفت و گاز و تلاش‌ها برای مبارزه با فساد و برچیدن گذرگاه‌های مرزی غیر قانونی را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، در این نشست که در ساعات پایانی شب گذشته (8 اوت) برگزار شده، تحولات جاری کشور و برخی پرونده‌های مهم سیاسی و اقتصادی و روند اجرای برنامه دولت بر اساس اولویت‌های تعیین شده بررسی شد.

در این نشست مذاکرات جاری درباره قانون نفت و گاز و نتایج نشست‌های فنی در این باره و اهتمام دولت به ادامه مذاکرات برای تنظیم پیش‌نویس نهایی این قانون و ارسال آن به مجلس بررسی شد.

اقدامات جاری برای تثبیت قیمت ارز و تلاش دولت برای برخورد با سوداگران در عرصه ارز که باعث بر هم زدن ثبات بازار می‌شوند و همچنین سازوکارهای لازم برای برچیدن گذرگاه‌های مرزی غیر قانونی و افزایش درآمدهای غیر نفتی دولت و کاهش وابستگی به نفت از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود.

 ائتلاف ادارة الدوله تشکل سیاسی اکثریت و حامی دولت است که از چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و شماری از احزاب کُرد و اهل سنت تشکیل می شود.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا