اقتصادیخبر اول

قرارداد جدید وزارت برق عراق با شرکت زیمنس آلمان

وزارت برق عراق امروز پنجشنبه قرارداد جدید و استراتژیکی با شرکت زیمنس آلمان برای تعمیر و سرویس واحدهای تولیدی نیروگاه گازی الرمیله در بصره امضا کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق امروز پنجشنبه قرارداد جدید و استراتژیکی با شرکت زیمنس آلمان برای تعمیر و سرویس واحدهای تولیدی نیروگاه گازی الرمیله در بصره امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق از مدیرعامل شرکت زیمنس و تیم فنی آن استقبال کرده و به حمایت گسترده و نامحدود وزارت برق از سوی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اشاره کرد.

وی افزود که باید طرح کاری برای پروژه های سرویس نیروگاه ها آماده کرد و همه واحدهای تولید از اکنون تا پیش از تابستان سال 2024 آماده باشند.

زیاد علی فاضل تاکید کرد که زیمنس از شرکت های جهانی قابل اعتماد است که اقدامات گسترده ای در عراق در زمینه انرژی انجام داده است و امید می رود کادر وزارت برق بر تعمیر و سرویس نیروگاه ها و کسب تجربه فنی، آموزش ببینند.

از طرفی دیگر مهند الصفار، مدیرعامل شرکت زیمنس از اعتماد به این شرکت قدردانی کرد و گفت که تیم عامل در عراق به ارائه بهترین برنامه ها و فناوری ها و تسریع در روند همکاری و انجام کارها براساس زمان بندی مشخص اهتمام دارد.

وی اشاره کرد که این قرارداد شامل تعمیر و سرویس و تعویض قطعات تجهیزات نیروگاه ها می شود.

پیش از این، دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که در حاشیه سفر رسمی «محمد شیاع السودانی» به آلمان، «زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق و «کریستین بروخ»، مدیر عامل شرکت زیمنس، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این بیانیه افزوده که این تفاهم‌نامه دربردارنده بخش‌های اصلی است که نقشه راه توسعه شبکه برق عراق را در پی دارد و به موجب آن شرکت زیمنس برنامه کاملی برای شبکه برق عراق تهیه می‌کند که حل مشکلات فعلی و ساخت نیروگاه‌های جدید را شامل می شود.

به موجب این تفاهم‌نامه زیمنس همچنین طرحی برای استفاده بهینه عراق از گاز استخراج‌شده با نفت به منظور تقویت تولید برق ارائه می‌کند.

همچنین دو طرف توافق‌نامه‌ای بلندمدت برای سرویس و نوسازی واحد تولید برق فعال در عراق که شرکت زیمنس پیش از آن ساخته امضا کردند.

توافقات عراق و زیمنس همچنین شامل اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی و بادی و ساخت ایستگاه‌های مبدل در سراسر عراق و همچنین آموزش تکنسین‌های وزارت برق عراق و انتقال تجارب می‌شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا