سیاسی

نتایج یک نظرسنجی دولتی: اعتماد 78 درصدی نسبت به عملکرد دولت السودانی

یک نظرسنجی از عملکرد سیاسی و خدماتی نخست وزیر عراق برای اطلاع از میزان اعتماد شهروندان به عملکرد او طی 8 ماه عمر دولت حاکی از اعتماد 78 درصدی شرکت کنندگان است.

میدل ایست نیوز: تیم نظرسنجی هیئت دولت عراق، یک نظرسنجی از عملکرد سیاسی و خدماتی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای اطلاع از میزان اعتماد شهروندان به عملکرد السودانی طی 8 ماه عمر دولت او اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، براساس نتایج این نظرسنجی، 78 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، به عملکرد دولت السودانی اعتماد داشته اند و 38 درصد از عراقی ها کاملا به عملکرد سیاسی و خدماتی نخست وزیر عراق اعتماد داشته اند.

این در حالی است که 40 درصد از شرکت کنندگان پاسخ دادند که تا حدی به عملکرد السودانی اعتماد داشته اند و 22 درصد نیز پاسخ دادند که به عملکرد نخست وزیر عراق اعتماد ندارند.

این نظرسنجی با روش نمونه تصادفی میان 9 هزار نفر از گروه های سنی، اجتماعی و شغلی مختلف در عراق و اقلیم کردستان صورت گرفت.

در این نظرسنجی که 84 درصد از شرکت کنندگان آن آقایان و تنها 16 درصد از شرکت کنندگان بانوان بودند، آنها به میزان اعتماد خود به عملکرد دولت با «کاملا اعتماد دارم»، «تا حدی اعتماد دارم» و «اعتماد ندارم» پاسخ دادند.

نظرسنجی مذکور با همکاری با سازمان رسانه و ارتباطات و مرکز اطلاعات ملی عراق انجام شد و قرار است نظرسنجی های دیگه ای به صورت پیوسته برای پیگیری نگرش افکار عمومی نسبت به عملکرد دولت و سیاست های کلان برگزار شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا