سیاسی

امضای یادداشت تفاهم عراق و اتریش در زمینه آموزش نیروهای پلیس

در جریان بازدید وزیر خارجه اتریش از آکادمی آموزش نیروهای پلیس عراق، یادداشت تفاهم دو کشور در عرصه آموزش نیروهای امنیت داخلی امضا شد.

میدل ایست نیوز: در جریان بازدید وزیر خارجه اتریش از آکادمی آموزش نیروهای پلیس عراق، یادداشت تفاهم دو کشور در عرصه آموزش نیروهای امنیت داخلی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت کشور عراق اعلام کرد که عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق، روز سه‌شنبه (12 سپتامبر) میزبان «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش بود.

در این دیدار که در آکادمی آموزش نیروهای پلیس عراق انجام شد یادداشت تفاهم دو کشور درباره آموزش نیروهای پلیس امضا شد.

وزیر خارجه اتریش همچنین در جریان دوره‌هایی که افسران پلیس در بخش‌های گوناگون جنائی و مبارزه با مواد مخدر و مواد منفجره و حقوق بشر می‌بینند قرار گرفت.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق وزیر خارجه اتریش اعجاب خود از توانمندی‌ها و آموزش‌های نیروهای امنیتی عراق و پیشرفت آنها در روند مبارزه با تروریسم و انواع جرایم را ابراز کرد.

الکساندر  شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش که روز سه شنبه به عراق سفر کرد، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود، بازگشایی سفارت کشورش در بغداد را اعلام کرد و گفت که ما اینجا در بغداد برای تعمیق روابط با عراق در چندین زمینه حضور داریم.

وزیر خارجه اتریش با بیان اینکه عراق نقش مهمی در ثبات منطقه دارد، گفت که توافقنامه ای که با عراق در زمینه امنیت داخلی امضا می کنیم، امیدواریم نقش صحیح خود را ایفا کند.

وزیر خارجه عراق نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که توافق امنیتی با اتریش به معنای افزایش نیروهای خارجی در عراق نیست بلکه مبنای فعالیت آنها آموزش و مشاوره خواهد بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا