سیاسی

رایزنی بن فرحان و البرهان درباره اوضاع سودان

وزیر امور خارجه عربستان و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، آخرین تحولات سودان را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، آخرین تحولات سودان را بررسی کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این امر روز جمعه در جریان دیدار بن فرحان و البرهان در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک روی داد.

گفتنی است سودان از آوریل گذشته شاهد درگیری بین ارتش این کشور و نیروهای «واکنش سریع» بوده است.

در این دیدار، بن فرحان بر اهمیت تعهد همه طرف های سودانی برای احیای روند فعالیت های بشردوستانه، حفاظت از غیرنظامیان و امدادگران و تضمین امنیت کریدورهای بشردوستانه برای رساندن کمک های اولیه تاکید کرد.

وی بار دیگر دعوت عربستان به آرامش و مشارکت در گفت و گوهای سیاسی که تضمین کننده راه حل بحران سودان و بازگرداندن امنیت و ثبات به این کشور و مردم آن است را اعلام کرد.

از اواسط آوریل گذشته، ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان وارد درگیری هایی شده اند که چندین آتش بس تاکنون نتوانسته آن را متوقف کند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در این درگیری ها بیش از 3 هزار نفر کشته شدند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند و بیش از 4 میلیون نفر نیز در داخل و خارج سودان آواره و پناهنده شدند.

ارتش سودان به فرماندهی البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) اتهاماتی را مبنی بر شروع جنگ و ارتکاب تخلفات در طی آتش بس های متوالی به یکدیگر وارد می کنند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا