سیاسی

عراق و مصر تفاهم نامه مبارزه با فساد امضا کردند

سازمان پاکدستی عراق و سازمان نظارت اداری مصر تفاهم نامه ای برای همکاری های دوجانبه در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد امضا کردند.

میدل ایست نیوز: سازمان پاکدستی عراق و سازمان نظارت اداری مصر تفاهم نامه ای برای همکاری های دوجانبه در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) سازمان پاکدستی فدرال عراق روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در مراسمی که با حضور احمد نایف، سفیر عراق در قاهره و مدیران کل ادارات پیشگیری، برنامه ریزی و تحقیقات سازمان پاکدستی برگزار شد، تفاهم نامه‌ای برای همکاری های دوجانبه در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد توسط سازمان پاکدستی فدرال عراق و سازمان نظارت اداری مصر امضا شد.

در این بیانیه آمده است: این تفاهم نامه به امضای حیدر حنون، رئیس سازمان پاکدستی عراق و عمرو عادل، رئیس سازمان نظارت اداری مصر رسید.

این بیانیه می افزاید: مدت اعتبار این تفاهم نامه 5 سال است و امکان تمدید خودکار آن برای یک دوره دیگر نیز وجود دارد.

هدف ازاین تفاهم نامه، توسعه و تقویت همکاری های دوجانبه و هماهنگی تلاش ها در زمینه پیشگیری از فساد و جلوگیری از آثار و پیامدهای آن و نیز پیروی از رویکرد توسعه روابط همکاری های دوجانبه، مطابق با قوانین ملی است.

این تفاهم نامه به تشکیل یک کمیته هماهنگی مشترک شامل نمایندگانی از طرفین اشاره دارد که ریاست آن را یکی از دو طرف به مدت یک سال عهده دار است و مسئولیت فعال سازی و سازماندهی زمینه های همکاری و تسهیل مراحل اجرای آن، تعیین سازوکار های ارتباطی و نیز پیشنهاد هرگونه اصلاحیه در تفاهم نامه را بر عهده دارد.

این تفاهم نامه شامل تصویب برنامه های آموزشی مشترک و نظارت بر اجرای آنها، تعیین قوانین و الگوهای تبادل اطلاعات موجود در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی و تقویت توانایی های عراق با استفاده از تخصص مصر در تمامی زمینه ها است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا