خبر اولسیاسی

«طوفان الاقصی» در روز دوم، ادامه درگیری‌ها در اطراف غزه و افزایش تلفات اسرائیل به 300 کشته

در حالی که تلفات عملیات «طوفان الاقصی» به 300 کشته و 1590 زخمی رسیده، نیروهای اسرائیلی همزمان با ادامه بمباران نوار غزه از آغاز تخلیه کامل مناطق اطراف آن خبر دادند.

میدل ایست نیوز:  در حالی که تلفات عملیات «طوفان الاقصی» به 300 کشته و 1590 زخمی رسیده، نیروهای اسرائیلی همزمان با ادامه بمباران نوار غزه از آغاز تخلیه کامل مناطق اطراف آن خبر دادند.

گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، صبح شنبه عملیات گسترده و بی سابقه‌ای را با شلیک هزاران راکت به سمت اسرائیل و اجرای عملیات زمینی در شهرک‌های اطراف نوار غزه آغاز کرد.

منابع اسرائیلی اعلام کرده‌اند که در این عملیات 300 تن کشته و بیش از 1590 تن زخمی شده‌اند. این در حالی است که نشریه «جروزالم پست» تأکید کرد که سرنوشت 750 اسرائیلی هنوز معلوم نیست و مفقود الاثر هستند.

از سوی دیگر اسرائیل عملیات گسترده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت غزه، در این عملیات تاکنون 256 فلسطینی از جمله 20 کودک کشته و 1788 تن زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که در 8 نقطه در اطراف نوار غزه همچنان درگیری با افراد مسلح حماس ادامه دارد.

همزمان مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوبا در جنوب لبنان که در اشغال اسرائیل است نیز شاهد انفجارهایی بوده و رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که توپخانه‌هایی از سمت لبنان این منطقه را بمباران کرده است.

در همین راستا، ارتش اسرائیل از کشته شدن چند افسر ارشد از جمله سرهنگ «یوناتان استاینبرگ» فرمانده گردان پیاده‌نظام ناحال در جریان عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس در منطقه «کرم ابوسالم» خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا