سیاسی

واکنش ها به اقدام اسرائیل در بمباران اردوگاه جبالیا

مصر، اردن و ایران در بیانیه های جداگانه ای، حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در جبالیا را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: مصر، اردن و ایران در بیانیه های جداگانه ای، حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در جبالیا را محکوم کردند.

به گزارش آناتولی، مصر به شدت این حمله غیر انسانی اسرائیل به منطقه ای مسکونی در غزه که منجر به شهادت و مجروح شدن بیش از 400 نفر شد را محکوم کرد.

مصر با اشاره به اینکه این حمله، نقض آشکار مجدد قوانین بین المللی توسط اسرائیل است، درباره تداوم این حملات بی رویه به غیرنظامیان بی دفاع هشدار داد.

مصر خواستار محکومیت این تجاوزات به صورت قاطعانه توسط همه کشورها و طرف های بین المللی و توقف فوری حملات شد.

اردن نیز مسئولیت این تحول خطرناک را بر عهده اسرائیل دانست و تشدید تنش مستمر در کرانه باختری و افزایش تروریسم شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

اردن بر محکومیت شدید این اقدام اسرائیل که با همه ارزشهای بشری و اخلاقی و قوانین بین المللی در تعارض است، تاکید کرد.

اردن از جامعه بین الملل خواست به مسئولیت خود و جلوگیری از ارتکاب جنایت های بیشتر توسط اسرائیل علیه غیر نظامیان و توقف جنگ بیهوده در غزه عمل کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله ددمنشانه اسرائیل به اردوگاه جبالیا در نوار غزه را که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت، با قویترین عبارات محکوم کرد.

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، کنعانی تاکید کرد که این اقدام لکه ننگ دیگری بر فهرست بلند جنایات جنگی اسرائیل افزود.

کنعانی از جامعه بین المللی بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان خواست فورا به مسئولیت بین المللی خود در توقف ماشین کشتار اسرائیل عمل کند.

در پی بمباران اردوگاه پناهندگان در جبالیا توسط اسرائیل، بیش از 400 نفر شهید و مجروح شدند.

عربستان نیز ضمن محکوم کردن حمله به اردوگاه جبالیا توسط اسرائیل، اعلام کرد که وضعیت انسانی خطرناک در غزه که ناشی از تشدید تنش توسط اسرائیل است را نمی توان توجیه کرد.

وزارت خارجه عربستان با بیان اینکه اسرائیل به نقض قوانین بین المللی ادامه می دهد، اعلام کرد که توقف عملیات نظامی در غزه اولویت فوری است و نمی توان تعویق آن را پذیرفت.

وزارت خارجه قطر نیز نسبت به گسترش حملات اسرائیل در غزه هشدار داد و از جامعه بین الملل خواست به وظایف خود در حفاظت از ملت فلسطین و اجبار اسرائیل به پایبند بودن به قوانین بین المللی عمل کند.

قطر مجددا بر موضع ثابت خود نسبت به عدالت قضیه فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا