اقتصادی

رئیس بانک انگلستان: حوادث خاورمیانه خطر افزایش قیمت انرژی را به دنبال دارد

رئیس بانک انگلستان گفت که حوادث اخیر در خاورمیانه، وضعیتی از عدم اطمینان اقتصادی را بر می انگیزد و خطر افزایش قیمت های انرژی را به دنبال دارد.

میدل ایست نیوز: آندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان گفت که حوادث اخیر در خاورمیانه، وضعیتی از عدم اطمینان اقتصادی را بر می انگیزد و خطر افزایش قیمت های انرژی را به دنبال دارد.

به گزارش اسکای نیوز، وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که این حوادث موجب وضعیتی از ابهام شد و من معتقدم که خطری برای افزایش قیمت های انرژی خواهد بود.

بیلی افزود که تاکنون، مایلم که بگویم این اتفاق رخ نداده و واضح است که این امری تشویق کننده است اما خطر همچنان وجود دارد.

پیش از این یک مقاله در روزنامه نیویورک تایمز امریکا اشاره کرده بود که نگرانی ها از احتمال تبدیل درگیری میان اسرائیل و حماس در غزه به درگیری منطقه ای، امری است که بر چشم اندازهای اقتصاد جهانی تاثیر می گذارد و رشد اقتصادی را تضعیف می کند و قیمت های انرژی و مواد غذایی را بالا می برد.

برخی نهادهای مالی بین المللی هشدار دادند که بهبود وضعیت شکننده ممکن است به وضعیت بد تبدیل شود.

اندیرمیت گیل، از اقتصاددان های ارشد بانک جهانی در اشاره به تاثیر جنگ اوکراین و خاورمیانه بر قیمت نفت و گاز گفت که این نخستین بار است که در حوزه انرژی به صورت همزمان دو شوک بر ما وارد می شود.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا