سیاسی

کتائب القسام: 335 خودروی زرهی دشمن را هدف قرار دادیم

سخنگوی کتائب القسام گفت که از آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه 335 خودروی زرهی دشمن را هدف قرار دادیم.

میدل ایست نیوز: ابوعبیده، سخنگوی کتائب القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) روز پنجشنبه در سخنانی گفت: در 47امین روز نبرد طوفان الاقصی مجاهدان ما در تمامی محورهای نبرد به رویارویی با اشغالگران اسرائیلی ادامه می‌دهند.

به گزارش «الجزیره» ابوعبیده افزود: از آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه 335 خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر، بولدوزر و بیل مکانیکی) را به طور کلی یا جزئی منهدم کردیم؛ 33 خودروی زرهی در 72 ساعت اخیر منهدم شده است.

وی ادامه داد: نیروهای ما در 3 روز اخیر چندین عملیات بی‌نظیر را علیه اشغالگران اسرائیلی انجام داده و شماری از نیروهای دشمن را به قتل رساندند.

سخنگوی کتائب القسام اظهار داشت: یکی از کمین‌ها روز گذشته در منطقه التوام بود که یک نفربر اسرائیلی تعدادی از نظامیان صهیونیست را پیاده کرد و نیروهای ما به آن‌ها یورش برده و دست کم 5 نظامی را به قتل رساندند.

وی اضافه کرد: گروهی از نیروهای پیاده دشمن را در بیت حانون با بمب‌های ضدنفر هدف قرار دادیم.

ابوعبیده بیان داشت: یکی از مجاهدان ما 8 نظامی اسرائیلی را در شرق بیمارستان رنتیسی در محله شیخ رضوان مورد حمله قرار داده و همه آن‌ها را به قتل رسانده یا زخمی کرد.

وی اعلام کرد: نیروهای ما روز گذشته گروهی از اشغالگران اسرائیلی را  که در تلاش برای منفجر کردن دهانه یکی از تونل‌ها بودند رصد کردند و در حمله‌ای پیش‌دستانه آن‌ها را هدف قرار داده و این تونل را بمب‌گذاری و منفجر و شماری از نظامیان دشمن را به قتل رسانده یا زخمی کردند.

سخنگوی کتائب القسام ادامه داد: روز پنجشنبه گروهی از نیروهای دشمن قصد ورود به ساختمانی در محله زیتون را داشتند که نیروهای ما آن‌ها را مورد حمله قرار داده و برجک تانک را که یک نظامی اسرائیلی روی آن قرار داشت، منفجر کردند.

وی همچنین گفت: نیروهای ما همچنین گروهی از نیروهای پیاده دشمن را مورد حمله قرار داده و آن‌ها را کشته یا زخمی کردند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

ابوعبیده افزود: رهبران دشمن تصمیم گرفتند که این کشتار و جنایت را راه بیاندازند و نظامیان خود را در میانه این هولوکاست و جنایت قرار دهند.

وی اظهار داشت: دشمن تنها به کشتار، نسل‌کشی و مجازات دسته جمعی تکیه کرده و هیچ هدف نظامی ملموس و مشهودی ندارد و تاکید می‌کنیم که جنایات و حملات دشمن هر اندازه ادامه داشته باشد، ما آماده مقابله هستیم.

سخنگوی کتائب القسام ادامه داد: دشمن صهیونیستی و طرف‌های متوهم نباید بیش از این وقت خود را تلف کنند، ما خواهان حق هستیم و دشمن باید حقوق ملت ما را به رسمیت شناخته و به اشغالگری پایان دهد.

وی بیان داشت: توافق آتش‌بسی که دشمن اکنون پذیرفته، همان چیزی بود که قبل از آغاز حمله زمینی مطرح کرده بودیم. دشمن قبل از حمله زمینی شروط ما را نمی‌پذیرفت و می‌گفت آن‌ها را با زور و قدرت بازمی‌گردانیم.

ابوعبیده همچنین گفت: درودی ویژه می‌فرستیم به برادرانمان در یمن، یمن عربی و اسلامی که ندای امت آن‌ها را به حرکت انداخت.

وی افزود: به برادرانمان در لبنان درود می‌فرستیم که پایگاه‌های دشمن را در هم کوبیدند. به برادرانمان در عراق آزاد و هر مکان دیگری درود می‌فرستیم.

سخنگوی کتائب القسام در ادامه سخنانش خواستار تشدید رویارویی با نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری و تمامی جبهه‌های مقاومت شد.

وی عنوان داشت: از برادرانمان در اردن دعوت می‌کنیم فعالیت‌های مردمی خود را شدت بخشند، چرا که شما کابوس دشمن هستید که نگران هرگونه حرکت شماست.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا