اقتصادی

تلاش عراق برای دست‌یابی به خودکفایی در تولید و صادرات گاز

وزارت نفت عراق اعلام کرد که دو شرکت در دور پنجم اعطای مجوزهای نفتی توانستند حق امتیاز سه میدان گازی را از آن خود کنند.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق اعلام کرد که دو شرکت در دور پنجم اعطای مجوز های نفتی توانستند حق امتیاز سه میدان گازی را از آن خود کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) یکشنبه (26 نوامبر) وزارت نفت عراق از تلاش برای دست یابی به خودکفایی در زمینه گاز و صادرات آن خبر داد.

باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق در امور اکتشاف گفت که شرکت انرژی «الهلال» توانسته است امتیاز پنجمین دور اعطای مجوز دو میدان گازی وابسته به شرکت نفت مرکزی را به خود اختصاص دهد و شرکت دیگری امتیاز میدان گازی «الحویزه» را از آن خود کرده است.

خضیر افزود که وزارت نفت عراق در انتظار سرمایه گذاری در این میدان های گازی توسط شرکت های بین المللی است.

وی به امیدواری زیاد وزارت نفت عراق در خصوص این میدان های گازی اشاره کرد و گفت امیدواریم همانگونه که در تولید و استخراج نفت موفق بوده ایم، در تولید و استخراج گاز نیز موفقیت های زیادی به دست آوریم.

معاون وزیر نفت عراق گفت که وزارت نفت در تلاش است که عراق توسط منابع گازی بتواند نیازهای داخلی کشور را تامین کند و منبع اصلی گاز جهان تبدیل شود.

پیش از این وزارت نفت عراق اعلام کرد که عملیات توسعه میدان نفتی «خضر المای» در جنوب غرب استان بصره که شرکت «الهلال» امتیاز آن را به خود اختصاص داده است، در روزهای آتی راه اندازی خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا