اقتصادیسیاسی

رئیس شورای عالی قضایی عراق: در مصادره اموال حاصل از پولشویی موفق بوده‌ایم

رئیس شورای عالی قضایی عراق از عملکرد موفق این کشور در مصادره اموال به دست آمده از جرایم پولشویی خبر داد.

 میدل ایست نیوز: فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق ضمن تاکید بر افزایش تلاش ها برای برداشتن موانع بررسی جرایم مالی گفت که پولشویی یکی از خطرات مهمی است که امنیت عراق را تهدید می کند و عراق در مصادره اموال به دست آمده از جرایم پولشویی عملکرد موفقی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) زیدان امروز (دوشنبه 27 نوامبر) در اظهاراتی گفت که آغاز عملیات بازپرسی مالی اولین مورد از نوع خود در عراق است و افزود که مشارکت دستگاه قضائی در این مسئله نشان دهنده اهمیت این موضوع در جرایم پولشویی است که یکی از خطرات مهم اقتصادی و اجتماعی در جهان به شمار می آید و امنیت کشور را تهدید می کند.

رئیس شورای عالی قضایی عراق افزود که موفقیت عراق در امر مصادره اموال حاصل از جرایم پولشویی دلیلی است مبنی بر آنکه عراق در زمینه مبارزه با پولشویی بر اساس استانداردهای بین المللی توجه ویژه ای دارد و برآن پایبند است.

وی ادامه داد که ما در تلاشیم تا با متخصصان در این زمینه برای افزایش بخشی های تخصصی و دستگاه های مربوطه در جهت اجرای قانون و همچنین افزایش و توسعه منابع انسانی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم همکاری کنیم.

زیدان بر افزایش تلاش ها و هماهنگی ها با تمامی دستگاه های مربوطه برای برداشتن موانع بازپرسی درباره جرایم مالی تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا