سیاسی

امیرعبداللهیان: در هفته های گذشته پیام هایی از امریکا دریافت کردیم

وزیر خارجه ایران گفت که پیام‌هایی را در شش هفته گذشته از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع امریکاست، دریافت کردیم.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: پیام‌هایی را در شش هفته گذشته از امریکا از طریق دیپلماتیک، به طور مشخص از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع ایالات متحده امریکاست، دریافت کردیم.

طبق بیانیه وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: امریکایی‌ها همواره در پیام‌های خود تاکید کرده‌اند که به دنبال توسعه دامنه جنگ نیستند.

وی افزود: البته ما در پاسخ به آنها اعلام کردیم که اگرچه شما می گویید به دنبال توسعه دامنه جنگ نیستید اما با قرار گرفتن در کنار رژیم اسرائیل و ارسال گسترده سلاح و امکانات از تمام پایگاه‌های امریکایی در منطقه به سوی رژیم اسرائیل و تل‌آویو عملا شدت و دامنه جنگ را گسترش داده‌اید.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: طبعا گسترش دامنه جنگ در منطقه در هفته‌های گذشته بخشی از واکنش طبیعی نیروهای مقاومت در منطقه علیه این اقدام یکجانبه و حمایت کامل نظامی امریکا از حملات اسرائیل و کشتار و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در انجام توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل نقش داشته یا خیر، پاسخ داد: طبعا، در سطح دیپلماسی سران، رئیس جمهور کشورم از آغاز این بحران تلاش جدی را شروع کردند تا از طرق سیاسی و بین المللی مانع کشتار و جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و کرانه باختری شوند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با سران تعدادی از کشورهای اسلامی ابتکارات مهمی را مطرح کرد؛ ایده برگزاری نشست سازمان همکاری‌ اسلامی در سطح سران، برگزاری نشست سران بریکس، تماس‌ها، گفت و گوها و حتی انجام سفرهایی برای متوقف کردن جنایات جنگی در دستور کار رئیس جمهور کشورمان قرار داشت.

وی عنوان داشت: از طرف دیگر ما هم در دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه ایران به طور گسترده با همکاری همه همکارانم تلاش کردیم تا مانع تداوم جنایات رژیم صهیونیستی باشیم و از طریق ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک و بین المللی بتوانیم این شرایط را به نفع مردم فلسطین رقم بزنیم. در عین حال از همان هفته دوم این تجاوزات، در ارتباط مستقیم با نخست وزیر محترم در قطر و وزرای امور خارجه مصر و دیگر کشورهای منطقه و حتی برخی از کشورهای غربی تا آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی بودیم و تلاش شد تا بتوانیم همه ظرفیت‌های دیپلماتیک را در این رابطه فعال نگه داریم.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا