سیاسی

دیدار مقامات شورای همکاری و سازمان ملل متحد برای بررسی تحولات اخیر غزه

مقامات کشورهای شورای همکاری و مقامات سازمان ملل متحد درباره تحولات اوضاع انسانی رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: مقامات کشورهای شورای همکاری با مقامات سازمان ملل متحد درباره تحولات اوضاع انسانی غزه و ضرورت تقویت تلاش ها برای کمک های انسان دوستانه رایزنی کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شامگاه دوشنبه (27 نوامبر) جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری و مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه در مقر سازمان ممل متحد در ژنو با یکدیگر گفت و گو کردند.

البدیوی طی این دیدار تاکید کرد که شرایط انسانی در نوار غزه بسیار وخیم است و به کمک‌های امدادی فوری و حمایت زیادی از جانب تمامی کشورها و سازمان‌ها برای رفع رنج و سختی‌های ساکنین نوار غزه نیازمند است.

بر اساس بیانیه دبیرکل شورای همکاری، در این نشست اوضاع خطرناک نوار غزه، نیاز شدید آن به کمک‌های انسان دوستانه و حمایت از مردم فلسطین بررسی شد.

البدیوی ضمن تاکید بر نیاز فوری برای تقویت کمک‌ها و حمایت انسان دوستانه، بر تعهد کشورهای شورای همکاری بر به کارگیری تمام تلاش خود در جهت کاستن رنج مردم غزه تاکید کرد.

از طرفی، گریفیتس از سرعت پاسخ گویی کشورهای شورای همکاری در ارسال کمک‌های انسان دوستانه و امدادی، برقراری پل‌های هوایی لازم برای این امر و آمادگی دائم این کشورها برای حمایت تمام قد انسانی از نوار غزه قدردارنی کرد.

وی همچنین بر اهمیت تلاش‌های مشترک بین المللی برای مقابله با چالش‌های به وجود آمده که مردم غزه با آن مواجه هستند تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار آتش‌بس انسان دوستانه را که با تلاش‌های زیاد و قدرتمندانه قطر، مصر و امریکا به دست آمده بود تبریک گفتند و از اینکه این گام مسیر را به سمت آتش بس دائم و پایان دادن به این بحران بکشاند، ابراز امیدواری کردند.

 

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا