اقتصادیسیاسی

مذاکرات ترکیه و امارات برای همکاری در بخش هوافضا

وزیر صنعت و فناوری ترکیه و وزیر آموزش کل و فناوری پیشرفته امارات درباره راه های همکاری در زمینه هوافضا رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد فاتح کاجر، وزیر صنعت و فناوری ترکیه و ساره الامیری وزیر مشاور در امور آموزش عمومی و فناوری پیشرفته امارات درباره راه های همکاری در زمینه هوافضا رایزنی کردند.

به گزارش «آناتولی» در این دیدار که روز دوشنبه (27 نوامبر) انجام شد دو طرف درباره راه‌های همکاری دوجانبه در زمینه هوافضا و امکان توسعه پروژه‌های مشترک با یکدیگر گفت و گو کردند.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت که دو کشور دارای اقتصاد پویا و تاریخ غنی هستند و افزود که انتظار می رود حجم اقتصاد فضایی در آغاز سال 2030 به دو تریلیون دلار برسد.

کاجر ضمن ارائه اطلاعاتی درباره تلاش های انجام شده برای ارسال فضانوردان ترکیه به فضا تاکید کرد که ترکیه قصد دارد با ارتقای توانایی هایش در صنعت هوافضا به سطح پیشرفته در این زمینه برسد.

وی همچنین به توانایی‌های ترکیه در زمینه تولید، توسعه و آزمایش ماهواره‌های کشورش اشاره کرد.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه گفت ترکیه در مراحل پایانی ساخت ماهواره «ترک سات 6A» است و تا پایان سال جاری آزمایش آن را انجام خواهد داد تا در زمینه هوافضا و ساخت ماهواره در بین ده کشور برتر در این زمینه قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های بین المللی در موفقیت‌های ترکیه در برنامه‌های ملی هوافضا به ایجاد روابط مستحکم با کشورهای فعال در این زمینه برای حمایت از به کارگیری فضا برای اهداف مسالمت آمیز اشاره کرد.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه خاطرنشان کرد که ترکیه به پروژه‌ها و اهداف امارات در زمینه هوافضا اهتمام ویژه ای دارد.

وی افزود که دید و رویکرد امارات نسبت به فضا، از توسعه آن حمایت می کند و موجب افزایش قدرت آن در جست وجو و تولید می شود و امکانات مهمی را برای همکاری بین المللی فراهم می کند.

وی در آخر افزود که پروژه‌ها و همکاری دو جانبه در زمینه هوافضا تاثیر مثبتی بر اقتصاد و سیستم محیط زیست دو کشور خواهد داشت.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا