خبر اولسیاسی

مذاکرات در قطر برای دستیابی به توافقی دیگر برای آتش‌بس در غزه

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که مذاکرات جاری در قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بسی جدید در نوار غزه است.

میدل ایست نیوز: سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که مذاکرات جاری در قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بسی جدید در نوار غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منبع مذکور اشاره کرد که این توافق جدید شامل آزادی تمامی اسرا در غزه از جمله نظامیان خواهد بود.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل تاکید کرد که به موجب این توافق قرار است در طرف مقابل نیز اسرای امنیتی فلسطینی (اسرایی که به انجام عملیات‌های ضداسرائیلی متهم هستند) آزاد شوند.

شبکه 14 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که برخی منابع در اسرائیل می‌گویند آتش‌بس موقت در غزه قرار است دو روز دیگر تمدید شود و به موجب آن صد اسیر زن و کودک اسرائیلی در غزه آزاد شده و در مقابل 300 زن و کودک اسیر فلسطینی نیز آزاد خواهند شد.

لازم به ذکر است که جنبش حماس تاکنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده و قبلا اعلام کرده بود که پرونده نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه کاملا جدا از پرونده اسرای غیرنظامی است و این پرونده به طور جداگانه بررسی خواهد شد و شرایط خاص خود را دارد.

پیشتر رئیس موساد، رئیس اطلاعات امریکا و رئیس اطلاعات مصر برای گفت‌وگو درباره زندانیان و آتش‌بس در نوار غزه به قطر رفتند.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا