خبر اولسیاسی

6 تلاش اسرائیل برای ترور «یحیی السنوار»

اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی اسرائیل، طی سال های گذشته 6 طرح ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه را به نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد داده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «معاریو» اسرائیل نوشت که اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شاباک)، طی سال های گذشته 6 طرح ترور یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد داده است.

به گزارش العربی الجدید، نتانیاهو هر بار با این 6 طرح که از سال های 2011 الی 2023 مطرح شده، مخالفت کرده است.

طبق گزارش منتشر شده در این روزنامه، طرح های ترور السنوار شامل جزئیات دقیق و جامع از جمله احتمال پیامدهای ترور وی بود.

گزارش مذکور اشاره کرد که طرح های ترور مبتنی بر این حقیقت بود که السنوار همانند یک فرد تحت تعقیب رفتار نمی کند و به فعالیت خود به صورت علنی ادامه می دهد و بر خلاف حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در مخفیگاه زندگی نمی کند.

براساس گزارش معاریو، طرحی که رونین بار، رئیس کنونی شاباک درخصوص ترور ارائه داده بود، دارای بیشترین جزئیات بود چرا که هدف آن از بین بردن همه رهبران حماس در غزه بود.

دیوان نخست وزیری اسرائیل، درستی این اطلاعات را تکذیب کرد اما پیش از آن یورام کوهین، رئیس شاباک، این اطلاعات را فاش کرده بود.

پیشتر رسانه های اسرائیلی خبر داده بودند که السنوار با بازداشت شدگان اسرائیلی که آزاد شدند، دیدار کرده و به زبان عبری با آنها سخن گفته است.

السنوار 61 ساله، در سال 1988 بازداشت شده بود اما در پی توافق تبادل اسرا با جلعاد شالیط، سرباز اسرائیلی در سال 2011 آزاد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا