خبر اولسیاسی

آیت الله خامنه‌ای: طرح خاورمیانه جدید به کلی ناکام شد

رهبر ایران با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره مساله فلسطین گفت که نظر ایران نظر مردم فلسطین و نظر دولتی است که با آرای مردم فلسطین تشکیل شود.

میدل ایست نیوز: رهبر ایران با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره مساله فلسطین گفت که نظر ایران نظر مردم فلسطین و نظر دولتی است که با آرای مردم فلسطین تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران امروز (چهارشنبه 29 نوامبر) در دیدار بسیجیان سراسر کشور  با اشاره به حادثه طوفان‌الاقصی گفت: حادثه تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی است اما امریکازدایی است؛ طوفان‌الاقصی توانست جدول سیاست‌های امریکا در منطقه را بهم بریزد و ان‌شاءالله با ادامه این طوفان جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه محو خواهد شد.

رهبر ایران تأکید کرد: حرکت وحشیانه و بی‌حمانه‌ای که رژیم صهیونیستی در جنایت علیه مردم غزه انجام داد، نه فقط آبروی خود رژیم که آبروی امریکا را هم برد.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه فجایع غزه، فشرده جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در فلسطین است تاکید کرد: شهرک‌های صهیونیستی را در کجا ساخته‌اند؟ خانه‌ها و مزرعه‌های فلسطینی را خراب کرده‌اند و [به جای آن] شهرک صهیونیستی ساخته‌اند و اگر کسی [در مقابل شهرک‌سازی] ایستاده، او را کشته‌اند. اگر بچه و زن بوده، بچه و زن را کشته‌اند؛ این کار را دارند ۷۵ سال انجام می‌دهند.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره مساله فلسطین گفت: بعضی‌ها که در دنیا راجع‌به نظرات جمهوری اسلامی درباره منطقه صحبت می‌کنند، به دروغ می‌گویند که ایران می‌گوید باید یهودی‌ها و صهیونیست‌ها به دریا ریخته شوند؛ این صحبت را قبلا بعضی اعراب می‌گفتند اما ما هیچ وقت این صحبت را نگفتیم؛ ما کسی را به دریا نمی‌ریزیم.

آیت الله خامنه ای تصریح کرد: ما می‌گوییم نظر، نظر مردم فلسطین است و آن دولتی که با آرای مردم فلسطین تشکیل شد، درباره مردمی که آنجا هستند تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ ممکن است این دولت، همه مردمی که از کشورهای دیگر آمده‌اند را بگوید که در فلسطین بمانید.

وی افزود: بعضی کشورهای آفریقایی که من در دوره ریاست‌جمهوری به آنجا رفته بودم، مبارزه کردند و پیروز شدند و بومیان، توانستند انگلیسی‌ها را مغلوب کنند اما مصلحت دانستند و انگلیسی‌ها را نگه داشتند، ممکن است فلسطینی‌ها هم همین کار را بکنند؛ ممکن است نگه دارند، یا بگویند بعضی بمانند و بعضی دیگر، بروند. اختیار با فلسطینی‌ها است و ما در این‌باره نظری نداریم.

آیت الله خامنه ای گفت: در قضیه‌ی لبنان، امریکایی‌ها گفتند که دنبال تشکیل «خاورمیانه‌ی جدید» هستند؛ گفتند می‌خواهند به این منطقه که اسمش را گذاشتند خاورمیانه، بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا، یک نقشه‌ی جغرافیای سیاسی جدید بدهند.

وی ادامه داد: چیزی که آن‌ها می‌خواستند البته اتفاق نیفتاد. آن‌ها در نقشه‌ جدیدی که داشتند، خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند اما حزب‌اللّه، ۱۰ برابر قوی‌تر شد؛ آن‌ها خواستند عراق را ببلعند اما نتوانستند؛ آن‌ها می‌خواستند سوریه را قبضه کنند و عوامل نیابتی خود به اسم داعش و جبهةالنصره را به جان دولت سوریه انداختند و هفت، هشت، ده سال هم مدام پشتیبانی کردند و پول و امکانات دادند اما ناکام شدند.

رهبر ایران گفت: خاورمیانه‌ جدیدی که آن‌ها می‌خواستند درست کنند، به کلی ناکام شد؛ یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند و اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند؛ همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند، زیرش زدند و نتوانستند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا