سیاسی

امریکا 20 فرد و نهاد ایرانی را به دلیل ارتباط با وزارت دفاع و سپاه ایران تحریم کرد

وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه بیش از 20 فرد و نهاد ایرانی به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با وزارت دفاع و سپاه ایران اعمال کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد دفتر کنترل دارایی های این وزارتخانه تحریم‌هایی را علیه بیش از 20 فرد و نهاد ایرانی به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با وزارت دفاع و سپاه ایران اعمال کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری امریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری بیش از 20 فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری امریکا در تداوم افزود: ایران برای تامین مالی فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه ای از جمله حماس و حزب الله، معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا درآمد دارد. این نهادها از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران خارجی مستقر در خارج برای انجام این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «سپاه پاسداران ایران و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح های مالی غیرقانونی برای تامین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می دهند. آمریکا همچنان متعهد به افشای عناصر ارتش ایران و شرکای همدست آن در خارج از کشور برای مختل کردن این منابع حیاتی بودجه است.»

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا