اقتصادی

مذاکرات وزارت نفت عراق با شرکت‌های جهانی برای بهره‌برداری از میدان گازی «عکاز»

يک مقام بلندپایه در وزارت نفت عراق خبر داد که این وزارتخانه در حال مذاکره با یک شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در میدان گازی «عکاز» در استان الانبار عراق است.

میدل ایست نیوز: يک مقام بلندپایه در وزارت نفت عراق خبر داد که این وزارتخانه در حال مذاکره با یک شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در میدان گازی «عکاز» در استان الانبار عراق است.

به گزارش «الصباح» چهارشنبه (29 نوامبر) علی جاسم مدیر مرکز بررسی و توسعه نفتی در وزارت نفت عراق ضمن اشاره به اینکه که دو منطقه استکشافی در غرب کشور وجود دارد گفت که این وزارتخانه توجه ویژه ای به مناطق غربی کشور دارد و کارشناسان زلزله نگاری برای انجام بررسی های دقیق در استان الانبار در حال فعالیت هستند.

جاسم افزود که بهره برداری در میدان گازی «عکاز» موجب رونق چشمگیر در اقتصاد استاد الانبار می شود.

وی ادامه داد که وزارت نفت برای بهره برداری از میدان گازی «عکاز» با یکی از شرکت های جهانی مذاکرات جدی ای انجام داده و این شرکت برای پاسخ گویی به نیازهای تولید انرژی برق، سرمایه گذاری بهینه ای برای گازهای موجود تامین می کند.

مدیر مرکز بررسی و توسعه نفتی وزارت نفت عراق گفت که برنامه های وزارت نفت برای سرمایه گذاری در بخش گاز در مرحله پیش رو بسیار امیدوارکننده است، علاوه بر آنکه برنامه های مرحله پنجم و ششم اعطای مجوز های نفتی کشور را در عرصه گاز به خودکفایی می رساند.

پیش از این، علی معارج، مدیر مجوزهای نفتی وزارت نفت عراق گفت که این وزارتخانه با شرکت امریکایی «هالیبرتون» درباره توسعه و سرمایه گذاری در میدان گازی عکاز در استان الانبار مذاکراتی داشته است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا