خبر اولسیاسی

تاکید بلینکن بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در غزه/ نتانیاهو: جنگ تا از بین بردن حماس ادامه دارد

وزیر خارجه امریکا در دیدار با نخست وزیر اسرائیل بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که بلینکن بر لزوم مراعات نیازهای بشردوستانه و راه های حفاظت از غیرنظامیان در جنوب غزه پیش از هرگونه عملیات نظامی در آن تاکید و نتانیاهو را به اتخاذ اقدامات فوری برای برخورد با شهرک نشینان افراطی بابت اقدامات خشونت آمیز علیه فلسطینیان در کرانه باختری تشویق کرد.

وزیر خارجه امریکا مجددا بر حمایت کشورش از حق اسرائیل در حفاظت از خود در مقابل خشونت تروریستی براساس حقوق بین المللی بشردوستانه و تشویق اسرائیل به اتخاذ اقدامات ممکن برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان تاکید کرد.

دو طرف درباره تلاش ها برای آزادسازی همه گروگان های باقیمانده نزد حماس گفت وگو کردند.

بلینکن اشاره کرد که امریکا همچنان به اتخاذ اقدامات ملموس برای پیشروی به سمت برپایی کشور فلسطین در صلح، آزادی و امنیت در کنار اسرائیل پایبند است.

به گزارش القدس العربی، از طرفی دیگر، نتانیاهو نیز، مجددا بر تعهد خود برای از بین بردن حماس و عزم خود برای تداوم جنگ تا زمان آزادسازی همه اسرائیلی ها و تضمین عدم تهدید مجدد از سوی غزه تاکید کرد.

نخست وزیر اسرائیل با بیان اینکه هیچ چیز اسرائیل را متوقف نخواهد کرد، گفت که به این جنگ تا تحقق سه هدف آزادی همه بازداشت شدگان، از بین بردن کامل حماس و تضمین عدم تهدید مجدد از سوی غزه ادامه خواهد داد.

گفتنی است بلینکن بامداد امروز در چهارمین سفر خود به منطقه از هفت اکتبر تاکنون، وارد اسرائیل شد.

همچنین بخوانید

بلینکن خطاب به هرتسوگ: آتش بس باید ادامه یابد – میدل ایست نیوز (mdeast.news)

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا