سیاسی

اعلام جنگ یک قبیله به قسد در استان دیرالزور

در پی کشته شدن شماری از اعضای قبیله «البکاره» به دست نیروهای قسد در شمال شرق سوریه، این قبیله علیه قسد اعلام جنگ کرد.

میدل ایست نیوز: در پی کشته شدن شماری از اعضای قبیله «البکاره» به دست نیروهای قسد در شمال شرق سوریه، این قبیله علیه قسد اعلام جنگ کرد.

به گزارش «العربی الجدید»، یک فعال محلی در استان دیرالزور به این پایگاه گفته که «محمد خلیل الموز» برادر شیخ عشیره المناصره که از شاخه‌های قبیله البکاره است پنج‌شنبه شب در حمله نیروهای قسد به منزلش برای دستگیری وی کشته شده است.

وی گفت که نیروهای قسد در پی دستگیری الموز بودند که درگیری شدیدی رخ داد که در آن 4 تن از طرفین کشته شدند.

همزمان شیخ قبیله البکاره با انتشار پیام ویدئویی از اعضای قبیله خود خواست که علیه قسد به پا خیزند و افزود که این تصمیم را پس از کشته شدن شماری از جوانان قبیله به دست نیروهای قسد گرفته است.

منابع محلی تأکید کرده‌اند که در پی این اعلان جنگ، جوانان مسلح قبیله به پاسگاه‌های نظامی قسد در اطراف دیر الور حمله کردند و وضعیت امنیتی منطقه ملتهب است.

از سوی دیگر، رسانه‌های محلی پیامی ویدئویی «ابراهیم جدعان الهفل»، شیخ قبیله العکیدات، را منتشر کردند که در آن بر ایستادن کنار قبیله البکاره تأکید کرده و گفت که قسد در «منطقه فرات و جزیره» جایی ندارد.

در ماه سپتامبر گذشته قبیله العکیدات به مدت چند روز با نیروهای قسد در استان دیرالزور درگیر شد. این درگیری ها در نهایت با میانجیگری امریکا متوقف شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا