سیاسی

ایران: مسئولیت سیاسی و حقوقی ازسرگیری حملات به غزه متوجه امریکاست

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ازسرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه، مسئولیت سیاسی و حقوق تداوم تجاوز اسرائیل را متوجه امریکا و حامیان اسرائیل دانست.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ازسرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه، مسئولیت سیاسی و حقوق تداوم تجاوز اسرائیل را متوجه امریکا و حامیان اسرائیل دانست.

همزمان با ازسرگیری حملات اسرائیل به نوار غزه به علت عدم توافق درباره تمدید آتش بس، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی X  نوشت: خون‌آشامان صهیونیست پس از کشتار بیش از ۱۵ هزار فلسطینی دور جدید کشتار خود را در سایه ادامه حمایت دولت آمریکا آغاز کرده‌اند‏.

وی با اشاره به اینکه آغاز دوباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه #غزه دقایقی قبل از خروج بلینکن وزیر خارجه امریکا از سرزمین‌های اشغالی انجام شده نوشت: و باز هم غیرنظامیان، کودکان و زنان قربانیان اصلی حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی هستند.

کنعانی افزود: ملتها و اکثریت قریب به اتفاق دولت‌های جهان، تداوم آتش‌بس و توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه غربی فلسطین را فریاد می‌زنند ولی صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کُش در خیال پوچ جبران شکست ترمیم ناپذیر، با کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان بدنبال پیروزی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران ادامه داد: بدیهی است مسئولیت سیاسی و حقوقی تداوم تجاوز و استمرار کشتار سبعانه مردم فلسطین، علاوه بر جنایتکاران رژیم‌صهیونیستی، بر عهده دولت امریکا و چند دولت معدود حامی این رژیم آپارتاید است.

ارتش اسرائیل بامداد جمعه (اول دسامبر) در بیانیه‌ای اعلام کرد که حماس مفاد توافق «وقفه عملیات» را نقض کرده است و عملیات ارتش اسرائیل در غزه از سر گرفته شده است.

آتش‌بس موقت بین اسرائیل و گروه حماس ساعت ۷ صبح روز امروز (جمعه) بدون تمدید دوباره به پایان رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا