سیاسی

حکومت غزه: جامعه جهانی و امریکا در ازسرگیری جنایات اسرائیل در غزه مسئول‌اند

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که جامعه جهانی و در رأس آن ایالات متحده در ادامه جنگ در نوار غزه مسئول‌اند.

میدل ایست نیوز: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که جامعه جهانی و در رأس آن ایالات متحده در ادامه جنگ در نوار غزه مسئول‌اند.

به گزارش «الشرق الاوسط»، این دفتر با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تأکید کرد که ارتش اسرائیل «حمله وحشیانه خود به ملت فلسطین در نوار غزه را از سر گرفته و بسیاری از خانه‌ها و مناطق امن را در چند نقطه نوار غزه بمباران کرده است».

این بیانیه افزوده: «جامعه جهانی و در رأس آن ایالات متحده در جرایم اسرائیل و ادامه جنگ وحشیانه علیه غیر نظامیان و کودکان و زنان در نوار غزه مسئول اند چون به ادامه جنگ چراغ سبز نشان داده‌اند.

این بیانیه بر حق ملت فلسطین در «دفاع از خود با استفاده از همه امکانات و تحقق آزادی و استقلال وبرقراری کشور مستقل با پایتختی قدس شریف» تأکید کرده است.

صبح امروز ارتش اسرائیل ضمن متهم کردن جنبش حماس به نقض آتش‌بس اعلام کرد که با عدم تمدید آتش‌بس حملات خود به غزه را از سر گرفته است.

همزمان رسانه رسمی اسرائیل اعلام کرد که دقایقی پس از آغاز مجدد حملات، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا سفر خود به اسرائیل را پایان داد و عازم امارات متحده عربی شد.

از سوی دیگر، شبکه «الجزیره» خبر داد که از زمان ازسرگیری تنش در نوار غزه در صبح امروز 21 تن شهید و ده‌ها تن زخمی شده‌اند و افزود که جنگنده اسرائیلی یک مسجد در مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که اسرائیل جنایات تازه‌ای را در غزه رقم زده و با گذشت 2 ساعت از آغاز حملات 14 فلسطینی شهید شده‌اند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا