سیاسی

البوسعیدی: امنیت در منطقه تنها با تشکیل دولت مستقل فلسطین محقق می‌شود

وزیر خارجه عمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود در تهران گفت که امنیت و ثبات در منطقه تنها با پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین محقق می شود.

میدل ایست نیوز: بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان امشب به تهران سفر کرد تا با همتای ایرانی حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد.

به گزارش فارس، او پس از اینکه مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت و با وی به گفت‌وگو نشست، در نشست خبری مشترک در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران گفت که روابط دو کشور ایران و عمان رو به گسترش است و با روند خوبی روبرو است و بر پایه‌های مستحکمی چون حسن همجواری و ارزش‌های برادرانه و دینی استوار است که قطعا منافع متقابلی برای دو کشور و دو ملت دوست و برادر به همراه دارد.

وزیر خارجه عمان بیان کرد: بیستمین نشست کمیسیون مشترک بین دو کشور قرار است در تهران برگزار شود و طی مدت اخیر شاهد بودیم که تحولات مثبتی در خصوص همکاری دوجانبه در مسائل مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و.. رخ داده است.

وی گفت: خیلی خوشبین هستیم به لطف رهنمودهای رهبری دو کشور این پرونده‌ها پیگیری شود و شاهد گسترش روابط اقتصادی و تجاری و … دو کشور خواهیم بود.

البوسعیدی گفت: ایمان و باور داریم مشورت‌های سازنده و مستمر بین دو کشور مهم است و می‌تواند تفاهم متقابل را برای مقابله با چالش‌هایی که در منطقه و در جهان به صورت کلی وجود دارد افزایش دهد.

وزیر خارجه عمان بیان کرد: درباره آخرین تحولات اسفبار در فلسطین و غزه و ادامه حملات رژیم صهیونیستی که غیرنظامیان را مورد هدف قرار می‌دهد و مدارس و بیمارستان‌ها و … را مورد هدف قرار می‌دهد و به شدت این تهاجم نظامی وحشیانه این رژیم را محکوم می‌‌کنیم.

وی گفت:‌ بر ادامه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک دو کشور تأکید کردیم و اینکه خواسته‌های خود را از جامعه جهانی برای عمل به مسؤولیت‌هایش برای توقف جنگ مطرح کردیم که محاصره ظالمانه از غزه برداشته شود و کمک‌های انساندوستانه به آنها برسد.

وزیر خارجه عمان ادامه داد: در سلطنت عمان بر اهمیت تلاش‌ها برای تحقق صلح و ثبات در منطقه تأکید می‌کنیم و در این چارچوب به دنبال این هستیم اقدامات را به صورت نزدیک با ایران و سایر کشورهای دوست و برادر و طرف‌های منطقه‌ای ادامه دهیم تا این بحران را حل کنیم و به جهانیان بگوییم باید هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی گفت: به هیچ وجه امنیت و استقرار در منطقه محقق نمی‌شود مگر با پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین براساس قانون و حقوق بین‌الملل.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا