اقتصادیخبر اولسیاسی

افزایش مطالبات کارکنان دولتی اقلیم کردستان عراق برای دریافت مستقیم حقوق از بغداد

کارشناسان و ناظران در اقلیم کردستان عراق معتقدند، راه حل هایی برای جبران وضعیت سخت اقتصادی کارمندان اقلیم کردستان وجود دارد.

میدل ایست نیوز: کارشناسان و ناظران در اقلیم کردستان عراق معتقدند، راه حل هایی برای جبران وضعیت سخت اقتصادی کارمندان اقلیم کردستان بنابر تفاهماتی که منجر به صادرات نفت اقلیم شود، وجود دارد.

به گزارش الصباح، بهجت احمد، کارشناس امور انرژی گفت که دلایلی وجود دارد که دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان توافق نمی کنند.

وی اشاره کرد که برخی مشکلات از جمله مشکل نفت و گاز تاکنون حل نشده و دو دولت بر سر تصویب قانون نفت و گاز فدرال و قانون بودجه فدرال 2023 توافق نکرده اند.

احمد افزود که برخی بندها از جمله بند هزینه های جاری از سهم اقلیم کردستان وجود دارد که اقلیم بر تعدیل آن اصرار دارد تا حقوق کارمندان به صورت ماهانه و پیوسته پرداخت شود و نگرانی کارمندان را پایان دهد.

از طرفی دیگر شیروان میرزا، عضو اتحادیه میهنی کردستان گفت که یک هیئت کرد اخیرا به درخواست محمد شیاع السودانی و برای پاسخ به نامه مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان درخصوص حقوق سه ماه اخیر کارمندان به اربیل رفته است.

میرزا توضیح داد که انسجام سیاسی میان دو دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان و همه طرف های مشترک در دولت فدرال وجود دارد و باید از این فرصت برای حل همه مشکلات استفاده کرد.

میران احمد، کارشناس امور اقتصادی گفت که مذاکراتی میان هیئت کرد و دولت فدرال و کمیته های مرتبط صورت گرفته که نشان دهنده تمایل حقیقی برای حل مشکلات است.

وی افزود که دولت اقلیم کردستان نمی خواهد، کنترل خود بر فرآیند پرداخت حقوق را از دست دهد و آن را آسیب به موجودیت خود به شمار می آورد.

احمد توضیح داد که حل مساله بودجه و حقوق به تمایل حقیقی طرفین و امتیاز دادن از هر دو طرف نیاز دارد.

غالب محمد، کارشناس امور انرژی و نفت نیز گفت که ما به صورت واضح و آشکار خواستار این هستیم که دولت فدرال عراق حقوق کارمندان اقلیم را بدهد چرا که می دانیم اموالی که به اقلیم می رود به عنوان حقوق کارمندان پرداخت نمی شود.

وی افزود که همه خواستار این هستند که معیشت شهروندان وارد درگیری های سیاسی نشود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا